Procés participatiu del Pacte Nacional per a la Societat del Coneixement
#PNSC Coneixement Creem una nova generació de coneixement col·lectiu!
Dotar i millorar la qualitat de les infraestructures tecnològiques i de mobilitat del territori de l’Alt Pirineu i Aran
● Cal xarxa de connexió, però sobretot voluntat política i recursos econòmics. Es coneix que des de la Diputació i la Generalitat es vol donar resposta a aquesta necessitat, però és primordial començar per aquí.
● Existeixen grans dificultats per la mobilitat en el territori, tant de transport públic com privat. El transport públic actualment no afavoreix la mobilitat transversal pel Pirineu, i caldria millorar els horaris dels autobusos i fer que coincideixin amb la resta de transport (per exemple, coordinar horaris d’autobusos i horaris de trens) i amb els horaris escolars.
● Les empreses, a més dels i les estudiants, tenen problemes per accedir-hi a determinats territoris, a causa de la mancança de carreteres necessàries o l’estat deficient d’aquestes (per exemple, Port de Suert o Val d’Aran que es queden incomunicats pel tancament de ports de muntanya). Moltes empreses de la zona de la Seu fan negocis amb Lleida perquè és on tenen millor comunicació, però en canvi altres més properes a Girona es desplacen a Barcelona; això és a causa que busquen negocis on tenen millor comunicació de mobilitat, deixant part del territori al marge.
● El Pirineu està fragmentat, motiu pel qual caldria crear un eix pirinenc que afavorís el desenvolupament del sector econòmic i empresarial qualsevol zona del Pirineu.
#Coneixement ##PNSC
Trobades relacionades:
Vegueria de l'Alt Pirineu i era Val d'Aran - Dimensió global del sistema del coneixement
Educació continuada. Treballadors i empreses.
Relacions entre les estructures de recerca del sistema de coneixement.
Governança de les universitats.
Sistema de qualitat i coneixement
Coneixement i cohesió territorial regions de coneixement.
Participació dels territoris en la definició de les necessitats en l’accés al coneixement i en la definició de polítiques d’R+D+i.
Definició, organització i funcions d’un ecosistema d’innovació territorial (EIT).
Desenvolupament d’unitats territorials de coneixement.
Satisfacció i participació edels estudiants.
Qualitat de la docència.
Ocupabilitat dels estudiants.
Les infraestructures universitàries.
Accés a la recerca.
Resultat de la sessió:
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Compartir: