Procés participatiu del Pacte Nacional per a la Societat del Coneixement
#PNSC Coneixement Creem una nova generació de coneixement col·lectiu!
Visibilitzar i donar prestigi a la formació professional (revaloritzar-la)
● Donar a conèixer i publicitar l’oferta existent i els diferents itineraris.
● Fer estudis per adequar la demanada professional a l’oferta formativa de formació professional. Aquesta oferta formativa ha de ser dinàmica i flexible, ja que la demanda professional pot anar variant, motiu pel qual s’ha d’anar revisant i modulant.
● Una problemàtica de la zona és que els mínims que es demanen per a obrir un cicle formatiu de formació professional són molt màxims: es demana 18 alumnes i una gran inversió en material o instal·lacions. Per això, caldria, també, flexibilitzar els requeriments en determinades zones.
● L’altra problemàtica és que sovint l’alumnat no vol estudiar determinat cicle formatiu. Es posa d’exemple que s’ha obert una línia d’hostaleria que ha quedat deserta. Actualment, els diem a les i els joves que estudiïn allò que els agrada, i no sempre els agrada el que oferim.
● En relació amb això, es comenta que sovint no “agrada” determinada activitat laboral perquè el mercat està molt precaritzat.
● Per donar resposta a això, caldria fer amb determinats sectors el mateix que es va fer amb sanitat fa anys: demanar un mínim grau de formació per a ocupar un lloc concret (per exemple, de cuiner o cambrer), ja que en l’actualitat aquests llocs són ocupats per persones que no disposen de formació adequada del sector. D’aquesta manera revaloraríem el sector, afavorint la seva dignificació.
#Coneixement ##PNSC
Trobades relacionades:
Vegueria de l'Alt Pirineu i era Val d'Aran - Dimensió global del sistema del coneixement
29 Octubre 2019
18:00 - 20:30
Educació continuada. Treballadors i empreses.
Relacions entre les estructures de recerca del sistema de coneixement.
Governança de les universitats.
Sistema de qualitat i coneixement
Coneixement i cohesió territorial regions de coneixement.
Participació dels territoris en la definició de les necessitats en l’accés al coneixement i en la definició de polítiques d’R+D+i.
Definició, organització i funcions d’un ecosistema d’innovació territorial (EIT).
Desenvolupament d’unitats territorials de coneixement.
Satisfacció i participació edels estudiants.
Qualitat de la docència.
Ocupabilitat dels estudiants.
Les infraestructures universitàries.
Accés a la recerca.
Resultat de la sessió:
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Compartir: