● Oferir estudis al territori adaptats als contextos d’excel·lència que existeixen. És necessari identificar en quins punts és potent el territori (perquè un tema està molt ben desenvolupat, existeix patrimoni, té una xarxa pública i privada i potent dins de l’àmbit, etc.) per crear una oferta formativa que s’ajusti i sigui atractiva. Es comenta que en altres llocs de Catalunya s’ofereix formació, de la qual quan cal aprendre directament de la realitat venen al Pirineu.
● Descentralitzar, doncs, l’oferta formativa als territoris que disposen dels recursos més adients per oferir-la.
● Entre els àmbits d’excel·lència del Pirineu es troben els sectors ramader, forestal, cultural, agroalimentari, INEF, o el patrimoni relacionat amb la paleontologia.
● Totes les multinacionals del món acudeixen al Pirineu per aprendre geologia. Es tracta d’un àmbit molt singular del territori, tot i que el hub formatiu es troba a Barcelona. Per això, caldria plantejar-se obrir una oferta formativa en geologia al Pirineu.
● Oferir un centre d’alt rendiment esportiu de muntanya. Existeixen altres centres d’alt rendiment esportiu a altres parts del territori, com Sant Cugat, però està clar que aquest és un tema potent del Pirineu.
● Un altre tema rellevant del territori és el romànic. Existeix molt patrimoni del romànic (esglésies, principalment) a més d’un centre d’interpretació. Aquí també es podria oferir formació en aquest àmbit.
#Coneixement #
#PNSC
Compartir