Información sobre las cookies utilizadas en la página web
Utilizamos cookies en nuestro sitio web para mejorar el rendimiento y el contenido del mismo. Las cookies nos permiten ofrecer una experiencia de usuario y unos contenidos más personalizados desde nuestros canales de redes sociales.
" class="part-icon-bars">

Proceso participativo del Pacto Nacional para la Sociedad del Conocimiento

#PNSC Coneixement ¡Creamos una generación de conocimiento colectivo!

Fase 1 de 1
Proceso participativo del PN@SC 30/07/2019 - 05/12/2019
Fases del proceso

Canviar el model educatiu per tal de focalitzar-ho en la tecnologia i adaptar-lo a la realitat actual

22/11/2019 14:38  
• És necessari enfocar el model educatiu en la tecnologia per tal d’adaptar-lo a la realitat actual. • Incidir en l’educació primària i l’ESO per tal de despertar el talent de l’alumnat, i que de vegades està amagat i es desconeix. • Exigir que el professorat sigui agent actiu en la seva adaptació a la realitat socioeconòmica. Actualment, molts i moltes professionals estan a la seva zona de confort i es resisteixen a canviar o adaptar els continguts que donen, fet que provoca una pèrdua de competitivitat en l’àmbit econòmic. • Exigir que el professional tingui una qualificació dual. No només hauria de conèixer els continguts teòrics per poder explicar la matèria, sinó també hauria de saber posar-los en pràctica i com aquests es posen en pràctica en el mon laboral. Així, aquesta explicació pot despertar el talent de l’alumnat. • En aquest sentit, es comenta que si la o el professional docent desconeix el sector, pot ser complicat que pugui despertar l’interès i el talent de l’alumnat. • Per poder despertar vocacions, s’hauria de potenciar que s’incorporin docents associats/des als centres educatius que hagin treballat en el sector empresarial i puguin aportar una nova mirada. • D’altra banda, també es podrien integrar temporalment a les empreses a docents perquè coneguin el sector, com a professors i professores en pràctiques. • En aquest sentit, es comenta que existeixen estades formatives pel professorat però que són temporals i voluntàries, motiu pel qual s’haurien de donar a conèixer i potenciar. • Incentivar i motivar la carrera professional del professorat, per evitar o reduir el desencís que tenen diversos/es professionals. • Dotar dels recursos didàctics i econòmics suficients per aconseguir aquest nou model educatiu adaptat a la realitat actual. • Finalment, s’incideix en què cal ja incorporar i donar major presència a les dones dins l’àmbit tecnològic (enginyeres), per tal de visibilitzar la seva tasca. #Coneixement ##PNSC

Encuentros relacionados:

Veguería de Girona - Dimensión global del sistema de conocimiento
14 noviembre 2019
18:00 - 20:30
Educación continuada. Trabajadores y empresas. Relaciones entre las estructuras de investigación del sistema de conocimiento. Gobernanza de las universidades. Sistema de calidad y conocimiento. Conocimiento y cohesión territorial y regiones de conocimiento. Participación de los territorios en la definición de las necesidades en el acceso al conocimiento y en la definición de políticas de I + D + i. Definición, organización y funciones de un ecosistema de innovación territorial (EIT). Desarrollo de unidades territoriales de conocimiento. Satisfacción y participación de loa estudiantes. Calidad de la docencia. Empleabilidad de los estudiantes. Las infraestructuras universitarias. Acceso a la investigación.
Referencia: II-PROP-2019-11-77086
Versión 1 (de 1) ver otras versiones

Compartir enlace:

Por favor, pega este código en tu página:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/PacteNacSocConeixement/f/2706/proposals/77086/embed.js?locale=es"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/PacteNacSocConeixement/f/2706/proposals/77086/embed.html?locale=es" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentarios más votados

0 a favor (0%)

No se han encontrado comentarios con votos

0 en contra (0%)

No se han encontrado comentarios con votos

Necesitas habilitar todas las cookies para ver este contenido.

Cambiar la configuración de cookies