Proceso participativo del Pacto Nacional para la Sociedad del Conocimiento
#PNSC Coneixement ¡Creamos una generación de conocimiento colectivo!
Fomentar la interrelació entre l’àmbit educatiu i el sector empresarial, per facilitar la innovació i la transferència de recerca.
-La recerca té un nivell molt digne a Catalunya, però no tant la transferència d’aquesta a l’empresa. No hi ha recursos per transferència. Hi ha un desconeixement molt gran entre les empreses i la Universitat.
-Caldria crear fòrums de diàleg, reflexió i priorització entre l’àmbit empresarial i universitari.
-Els espais d’interrelació entre l’àmbit educatiu i l’empresa no haurien de limitar-se a l’àmbit de les estructures directives, sinó estrendre aquesta interrelació als alumnes (saber què esperen els alumnes de les empreses i què esperen les empreses d’ells, per exemple).
-Seria bo també conèixer referents en transferència d’àmbit nacional i internacional
-També és fonamental transformar les metodologies d’aprenentatge des de la primària per a integrar i estimular la innovació entre l’alumnat. A batxillerat hi ha el treball de recerca que va en aquesta direcció, però aquest enfocament de la recerca cap a solucions concretes per a la societat caldria estimular-la des de ben petits.
#Coneixement ##PNSC
Encuentros relacionados:
Veguería Central - Dimensión global del sistema del conocimineto
20 noviembre 2019
18:00 - 20:30
Educación continuada. Trabajadores y empresas.
Relaciones entre las estructuras de investigación del sistema de conocimiento.
Gobernanza de las universidades.
Sistema de calidad y conocimiento.
Conocimiento y cohesión territorial regiones de conocimiento.
Participación de los territorios en la definición de las necesidades en el acceso al conocimiento y en la definición de políticas de I + D + i.
Definición, organización y funciones de un ecosistema de innovación territorial (EIT).
Desarrollo de unidades territoriales de conocimiento.
Satisfacción y participación de los estudiantes.
Calidad de la docencia.
Empleabilidad de los estudiantes.
Las infraestructuras universitarias.
Acceso a la investigación.
Reportar contenido inapropiado
Este contenido no es apropiado?
Compartir: