" class="part-icon-bars">

Proceso participativo del Pacto Nacional para la Sociedad del Conocimiento

#PNSC Coneixement ¡Creamos una generación de conocimiento colectivo!

Fase 1 de 1
Proceso participativo del PN@SC 30/07/2019 - 05/12/2019
Fases del proceso

Donar un major reconeixement a la formació professional.

29/11/2019 12:58  
● Quan analitzem dades d’educació i ens comparem amb altres països o territoris, sempre ho fem amb Espanya perquè tenim dades superiors, però no ho fem mai amb el País Basc. Allà es té una major consideració de la formació professional, per exemple, ja que fins i tot tenen conselleria pròpia. A molts països europeus la formació professional es considera educació superior. Aquí, administrativament, la formació universitària i la formació professional superior depenen de Departaments diferents, fet que no facilita que es reconegui l’FP com a educació superior. ● Cal tenir present que des de la formació professional es genera talent, es produeix una real i efectiva transferència de coneixements amb l’empresa, es té una major relació amb el sector empresarial, es generen start-ups, i també es fa excel·lència. ● Per això, cal donar-li major reconeixement i consideració, mitjançant: a. L’adaptació de les estructures administratives, ja que hauria de dependre d’un departament específic o del mateix que gestiona les universitats. b. La dotació de més recursos i mitjans per a millorar la qualitat. Especialment en equipaments; per exemple, actualment no disposen d’espais de prototipatge i han d’acudir a centres de recerca o altres especialitzats. c. L’articulació d’un sistema de participació directa que permeti una major implicació del sector empresarial en la definició dels itineraris professionals. d. Una millor orientació dels i de les joves, dignificant la formació professional. #Coneixement ##PNSC

Encuentros relacionados:

Veguería de Lleida - Dimensión global del sistema del conocimineto
21 noviembre 2019
18:00 - 20:30
Educación continuada. Trabajadores y empresas. Relaciones entre las estructuras de investigación del sistema de conocimiento. Gobernanza de las universidades. Sistema de calidad y conocimiento Conocimiento y cohesión territorial regiones de conocimiento. Participación de los territorios en la definición de las necesidades en el acceso al conocimiento y en la definición de políticas de I + D + i. Definición, organización y funciones de un ecosistema de innovación territorial (EIT). Desarrollo de unidades territoriales de conocimiento. Satisfacción y participación de los estudiantes. Calidad de la docencia. Empleabilidad de los estudiantes. Las infraestructuras universitarias. Acceso a la investigación.
Referencia: II-PROP-2019-11-77138
Versión 1 (de 1) ver otras versiones

Compartir enlace:

Por favor, pega este código en tu página:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/PacteNacSocConeixement/f/2706/proposals/77138/embed.js?locale=es"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/PacteNacSocConeixement/f/2706/proposals/77138/embed.html?locale=es" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentarios más votados

0 a favor (0%)

No se han encontrado comentarios con votos

0 en contra (0%)

No se han encontrado comentarios con votos