Proceso participativo del Pacto Nacional para la Sociedad del Conocimiento
#PNSC Coneixement ¡Creamos una generación de conocimiento colectivo!
Incloure indicadors d’avaluació en la recerca relacionats amb la transferència del coneixement com a criteri d’excel·lència.
● Afegir als indicadors de producció científica, altres indicadors relacionats amb l’èxit en la transferència del coneixement, ja que hauria de ser també un criteri per a valorar i reconèixer l’excel·lència. Cal avaluar quin és el resultat i impacte de la recerca sobre la vida de la ciutadania.
● Una manera d’avaluar-ho podria ser veure l’èxit obtingut per euro invertit. En l’àmbit de la recerca s’avalua per nombre de publicacions i patents, però cal analitzar quin import econòmic s’ha invertit per aconseguir un impacte determinat. En aquest sentit, potser es trobaria que l’eficiència és superior a territoris com el Lleida davant de Barcelona.
● Caldria tenir en compte l’àmbit productiu que envolta la recerca que es fa en un territori. A Lleida bàsicament està relacionada amb el sector primari, un sector poc valorat i castigat, ja que “brilla” poc al costat d’altres en els quals es fa recerca a les grans ciutats.
● En aquest sentit, s’ha de fer una autocrítica i adonar-se de la corresponsabilitat en aquest greuge. També a Lleida hem de posar-ho en valor i saber comunicar-ho.
#Coneixement ##PNSC
Encuentros relacionados:
Veguería de Lleida - Dimensión global del sistema del conocimineto
21 noviembre 2019
18:00 - 20:30
Educación continuada. Trabajadores y empresas.
Relaciones entre las estructuras de investigación del sistema de conocimiento.
Gobernanza de las universidades.
Sistema de calidad y conocimiento
Conocimiento y cohesión territorial regiones de conocimiento.
Participación de los territorios en la definición de las necesidades en el acceso al conocimiento y en la definición de políticas de I + D + i.
Definición, organización y funciones de un ecosistema de innovación territorial (EIT).
Desarrollo de unidades territoriales de conocimiento.
Satisfacción y participación de los estudiantes.
Calidad de la docencia.
Empleabilidad de los estudiantes.
Las infraestructuras universitarias.
Acceso a la investigación.
Reportar contenido inapropiado
Este contenido no es apropiado?
Compartir: