" class="part-icon-bars">

Proceso participativo del Pacto Nacional para la Sociedad del Conocimiento

#PNSC Coneixement ¡Creamos una generación de conocimiento colectivo!

Fase 1 de 1
Proceso participativo del PN@SC 30/07/2019 - 05/12/2019
Fases del proceso

Racionalitzar el sistema universitari (distribució d’universitats i graus) i descentralitzar el coneixement.

29/11/2019 13:03  
● El model universitari actual no acaba de satisfer, entre altres coses per la seva poca planificació racional (ja que es fan totes les especialitzacions a tots els territoris) i per no considerar el territori. ● Caldria redefinir un sistema en el qual s’afavorís l’equilibri territorial, amb discriminació positiva cap a determinades zones. ● Per exemple, agricultura i bioeconomia podrien realitzar-se a Lleida i no a Barcelona, ja que estan més lligats al sector primari, d’especial rellevància a les comarques lleidatanes. ● Caldria redefinir el sistema universitari i afavorir la col·laboració interuniversitària. ● Algunes de les persones assistents parlen d’una única universitat a Catalunya amb especialitzacions per territoris. Altres persones, tot i que podrien estar-hi d’acord, veuen impossible fer-ho realitat perquè es parteix d’un model difícil de trencar. Alhora, creuen que aquest model té el perill d’encara centralitzar més i perjudicar els territoris com Lleida. ● En aquest sentit, es creu que més que evitar duplicar universitats caldria racionalitzar els graus, ja que n’existeix una gran quantitat: alguns massa generalistes i altres molt específics. Aquesta oferta tan gran i dispersa ocasiona dificultats en l’orientació a l’alumnat, provocant la seva confusió. ● En tot cas, s’està d’acord en la necessitat de territorialitzar els recursos: a. Descentralitzant les institucions i serveis. b. Afavorint l’oferta de graus a ciutats, més enllà de la capital de província (per què a Lleida i no a la Seu d’Urgell?). Planificar els recursos per tot el territori (equilibri territorial). #Coneixement ##PNSC

Encuentros relacionados:

Veguería de Lleida - Dimensión global del sistema del conocimineto
21 noviembre 2019
18:00 - 20:30
Educación continuada. Trabajadores y empresas. Relaciones entre las estructuras de investigación del sistema de conocimiento. Gobernanza de las universidades. Sistema de calidad y conocimiento Conocimiento y cohesión territorial regiones de conocimiento. Participación de los territorios en la definición de las necesidades en el acceso al conocimiento y en la definición de políticas de I + D + i. Definición, organización y funciones de un ecosistema de innovación territorial (EIT). Desarrollo de unidades territoriales de conocimiento. Satisfacción y participación de los estudiantes. Calidad de la docencia. Empleabilidad de los estudiantes. Las infraestructuras universitarias. Acceso a la investigación.
Referencia: II-PROP-2019-11-77147
Versión 1 (de 1) ver otras versiones

Compartir enlace:

Por favor, pega este código en tu página:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/PacteNacSocConeixement/f/2706/proposals/77147/embed.js?locale=es"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/PacteNacSocConeixement/f/2706/proposals/77147/embed.html?locale=es" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentarios más votados

0 a favor (0%)

No se han encontrado comentarios con votos

0 en contra (0%)

No se han encontrado comentarios con votos