" class="part-icon-bars">

Proceso participativo del Pacto Nacional para la Sociedad del Conocimiento

#PNSC Coneixement ¡Creamos una generación de conocimiento colectivo!

Fase 1 de 1
Proceso participativo del PN@SC 30/07/2019 - 05/12/2019
Fases del proceso

Prestigiar i optimitzar la formació professional

29/11/2019 14:00  
- Adaptar l’oferta a les necessitats laborals. Formem per unes coses però el mercat en necessita unes altres. Això passa a tots els nivells educatius (també en la formació universitària de graus). Però en l’àmbit de la formació professional, per exemple, falten molts professionals industrials. És una mancança important i preocupant. - Dotar de flexibilitat els centres per poder canviar el currículum de forma àgil, així com gestionar horaris i ràtios amb més flexibilitat. Es fa molt difícil fer canvis curriculars per adaptar l’oferta formativa a les noves necessitats perquè la burocràcia és tan gran que ofega i fa desistir. D’altra banda, els plans d’estudis es desenvolupen amb tanta lentitud que no poden contemplar una realitat que és canviant i dinàmica, per atendre correctament a les necessitats de la societat. - Destinar més recursos a la formació professional - Potenciar la demanda més que l’oferta. - Fer campanyes de comunicació dirigides a joves - Optimitzar l’oferta. Actualment hi ha moltes duplicitats en territoris molt propers i en canvi manquen especialitats. Caldria redefinir l’oferta amb visió territorial per optimitzar-la. - Fomentar la incorporació de la dona a les branques industrials. - Impulsar el desplegament del Centre de Recerca, Innovació i Transferència del coneixement en l’àmbit de la formació professional - Apostar per la formació professional dual. #Coneixement ##PNSC

Encuentros relacionados:

Veguería del Camp de Tarragona - Dimensión global del sistema del conocimiento
26 noviembre 2019
18:00 - 20:30
Educación continuada. Trabajadores y empresas. Relaciones entre las estructuras de investigación del sistema de conocimiento. Gobernanza de las universidades. Sistema de calidad y conocimiento. Conocimiento y cohesión territorial regiones de conocimiento. Participación de los territorios en la definición de las necesidades en el acceso al conocimiento y en la definición de políticas de I + D + i. Definición, organización y funciones de un ecosistema de innovación territorial (EIT). Desarrollo de unidades territoriales de conocimiento. Satisfacción y participación de los estudiantes. Calidad de la docencia. Empleabilidad de los estudiantes. Las infraestructuras universitarias. Acceso a la investigación.
Referencia: II-PROP-2019-11-77161
Versión 1 (de 1) ver otras versiones

Compartir enlace:

Por favor, pega este código en tu página:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/PacteNacSocConeixement/f/2706/proposals/77161/embed.js?locale=es"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/PacteNacSocConeixement/f/2706/proposals/77161/embed.html?locale=es" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentarios más votados

0 a favor (0%)

No se han encontrado comentarios con votos

0 en contra (0%)

No se han encontrado comentarios con votos