" class="part-icon-bars">

Proceso participativo del Pacto Nacional para la Sociedad del Conocimiento

#PNSC Coneixement ¡Creamos una generación de conocimiento colectivo!

Fase 1 de 1
Proceso participativo del PN@SC 30/07/2019 - 05/12/2019
Fases del proceso

Promoure la formació en “soft skills”, també en l’àmbit de l’R+D.

29/11/2019 14:03  
- Tant en l’àmbit de recerca pública com en l’àmbit privat de recerca R+D, es detecta una mancança de soft skills en el personal júnior, referides a: capacitat d’iniciativa, recerca independent de recursos per resoldre problemes, resistència davant l’estrès, capacitat d’esforç, etc. Els investigadors que arriben estan molt qualificats en un tema concret però tenen dificultats per pensar fora d’aquesta caixa (“think out of the box”). - Per salvar aquest problema actual en l’àmbit de l’empresa, caldria crear un sistema d’incentius, amb calendari i valoració, per als tutors. Igual que hi ha incentius de vendes, seria necesssari que existeixin incentius per a la formació en aquest tipus d’habilitats. - En l’àmbit de la recerca institucional, caldria reconèixer la formació en aquestes habilitats dins el sistema de valoració dels projectes competitius del sistema nacional de recerca. És a dir, caldria valorar la capacitat de construir equips i de transmetre’ls aquests coneixements. - A tal efecte caldria incorporar formació obligatòria en soft skills, tant a sèniors com a júniors d’ambdós àmbits (recerca institucional i empresa). - Ara bé, per a resoldre aquesta mancança com a societat, caldria introduir la formació en aquest tipus d’habilitats dins el sistema educatiu. Cal promoure un canvi cultural per generar actituds resolutives i resilients davant els problemes. #Coneixement ##PNSC

Encuentros relacionados:

Veguería del Camp de Tarragona - Dimensión global del sistema del conocimiento
26 noviembre 2019
18:00 - 20:30
Educación continuada. Trabajadores y empresas. Relaciones entre las estructuras de investigación del sistema de conocimiento. Gobernanza de las universidades. Sistema de calidad y conocimiento. Conocimiento y cohesión territorial regiones de conocimiento. Participación de los territorios en la definición de las necesidades en el acceso al conocimiento y en la definición de políticas de I + D + i. Definición, organización y funciones de un ecosistema de innovación territorial (EIT). Desarrollo de unidades territoriales de conocimiento. Satisfacción y participación de los estudiantes. Calidad de la docencia. Empleabilidad de los estudiantes. Las infraestructuras universitarias. Acceso a la investigación.
Referencia: II-PROP-2019-11-77165
Versión 1 (de 1) ver otras versiones

Compartir enlace:

Por favor, pega este código en tu página:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/PacteNacSocConeixement/f/2706/proposals/77165/embed.js?locale=es"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/PacteNacSocConeixement/f/2706/proposals/77165/embed.html?locale=es" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentarios más votados

0 a favor (0%)

No se han encontrado comentarios con votos

0 en contra (0%)

No se han encontrado comentarios con votos