- Tant en l’àmbit de recerca pública com en l’àmbit privat de recerca R+D, es detecta una mancança de soft skills en el personal júnior, referides a: capacitat d’iniciativa, recerca independent de recursos per resoldre problemes, resistència davant l’estrès, capacitat d’esforç, etc. Els investigadors que arriben estan molt qualificats en un tema concret però tenen dificultats per pensar fora d’aquesta caixa (“think out of the box”).
- Per salvar aquest problema actual en l’àmbit de l’empresa, caldria crear un sistema d’incentius, amb calendari i valoració, per als tutors. Igual que hi ha incentius de vendes, seria necesssari que existeixin incentius per a la formació en aquest tipus d’habilitats.
- En l’àmbit de la recerca institucional, caldria reconèixer la formació en aquestes habilitats dins el sistema de valoració dels projectes competitius del sistema nacional de recerca. És a dir, caldria valorar la capacitat de construir equips i de transmetre’ls aquests coneixements.
- A tal efecte caldria incorporar formació obligatòria en soft skills, tant a sèniors com a júniors d’ambdós àmbits (recerca institucional i empresa).
- Ara bé, per a resoldre aquesta mancança com a societat, caldria introduir la formació en aquest tipus d’habilitats dins el sistema educatiu. Cal promoure un canvi cultural per generar actituds resolutives i resilients davant els problemes.
#Coneixement #
#PNSC
Compartís