" class="part-icon-bars">

Consulta pública previa a la elaboración del proyecto de decreto STEAM y Humanidades

Consulta pública sobre el proyecto de decreto de creación del Programa de Investigación, la Innovación pedagógica y la Formación del profesorado en el ámbito de las vocaciones científicas y tecnológicas, en ingeniería y matemáticas (STEAM) y las Humanidades

Fase 2 de 2
Retorno 08/12/2021 - 17/12/2021
Fases del proceso

Edualter: En la definició de finalitats, la perspectiva de gènere i transformadora ha de ser més desenvolupada i inclosa de manera transversal

05/12/2021 13:35  
En el text de referència s'esmenta la perspectiva de gènere, enriquidora i transformadora, però no es desenvolupa aquesta perspectiva ni quins elements han d'incloure's de manera transversal en la implementació del programa Proposem que per a tenir en compte aquesta perspectiva amb un enfocament de Justícia Global es plantegin els elements de referència clars i la tradició i reflexió pedagògica del feminisme, de l'enfocament ecosocial i comunitari.

Lista de adhesiones

12 Apoyos
Número de adhesiones6

Referencia: II-PROP-2021-12-83084
Versión 1 (de 1) ver otras versiones

Compartir enlace:

Por favor, pega este código en tu página:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/ProjSTEAM-Humanitats/f/3320/proposals/83084/embed.js?locale=es"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/ProjSTEAM-Humanitats/f/3320/proposals/83084/embed.html?locale=es" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentarios más votados

0 a favor (0.0%)

No se han encontrado comentarios con votos

0 en contra (0.0%)

No se han encontrado comentarios con votos

Algunes de les claus que poden ajudar a aquest enfocament són el treball que vénen desenvolupant entitats com Eduxarxa, Les Luciferases o Sorkin Alboratorio d'Idees
https://eduxarxa.coop/
https://luciferases.com/
https://www.sorkinsaberes.org/recursos
https://www.pikaramagazine.com/2018/02/7-claves-para-una-educacion-cientifica-desde-otras-miradas/

Un altre enfocament indispensable per a transversalitzar una visió de gènere seria incorporar el treball de reflexió i concreció del grup de treball EcoFemiSTEAM del CRP de les Corts (Barcelona) que vénen construint una proposta que posa en valor el EcoFeminisme a l'aula

Benvolgudes, benvolguts,
En el desenvolupament de la proposta és on es detallaran les accions que es duran a terme per desenvolupar la perspectiva de gènere. Tal i com és preceptiu per tots els decrets, s’elaborarà un informe d’impacte de gènere que validarà l’Institut Català de les Dones.
Gràcies pels suggeriments.

Josep Biayna
Departament d'Educació
Cap del Servei d'Innovació, Xarxes i Serveis Educatius

Deja tu comentario

Inicia sesión con tu cuenta o regístrate para añadir tu comentario.

Cargando los comentarios ...