Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Aquest espai permetia fer arribar propostes en relació amb els tres eixos de debat d'aquest procés participatiu (trobareu més informació de cada eix al document de base del procés):

  • Eix debat 1. Comissió Social: serà un dels tres òrgans col·legiats de govern de l’Agència.
  • Eix debat 2. Territorialització de l’Agència: com es desplegarà aquest nou organisme en el territori.
  • Eix debat 3. Òrgans i mecanismes de participació i col·laboració amb entitats, empreses i persones.

Quan plantegeu cadascuna de les vostres propostes, heu d'indicar a quin eix de debat es refereixen (en aquest portal, els eixos de debat es consideren "categories"). Per poder publicar propostes, heu d'estar donats d'alta del portal Participa.

Si teniu una proposta referida a una temàtica que no encaixa en cap dels tres eixos de debat, també la podeu plantejar. Heu d'indicar, llavors, la categoria "Propostes sobre altres temàtiques d'interès".

El termini per publicar propostes va finalitzar el 22 de desembre de 2022.

300 propostes

Donar autonomia als ens locals per simplificar tràmits
Promoure més mecanismes de participació ciutadana en decisions que afecten el medi natural
Incorporar a l’Agència els consorcis de gestió d’espais naturals protegits
Transparència i claredat en els objectius i funcionament de l’Agència i del model de conservació de la natura a Catalunya
Dotar l’ANACAT de mitjans i personal estable per garantir un bon servei de gestió de la natura
Garantir la conservació del medi natural més enllà dels límits dels espais naturals protegits
Combinar el suport presencial de finestreta única del medi natural amb un suport per a les gestions telemàtiques
Garantir la transversalitat i coherència de l’ANACAT amb altres organismes que operen sobre el territori, especialment a l’escala supramunicipal
Garantir una coordinació eficaç entre l’ANACAT i els departaments i unitats de l’Administració que despleguin l’Agenda Rural
Coordinar les oficines territorials amb les entitats científiques que treballen al territori i amb l’Observatori del Patrimoni Natural
Oficines territorials amb recursos de vigilància i control d’activitats en espais naturals
Oficines territorials com a plataformes per connectar persones del sector primari i entitats amb interessos i/o projectes similars
Oferir des de les oficines territorials un servei de mediació ambiental
Convertir les oficines territorials en centres d’eines i recursos materials per a la conservació i millora de la biodiversitat
Oferir informació a la ciutadania i divulgar coneixement territorial des de les oficines territorials
Convertir les oficines territorials en organismes de gestió del territori i del medi natural
Oferir des de les oficines territorials assessorament tècnic per al disseny i l’execució de projectes, i per dur a terme accions de conservació
Oferir des de les oficines territorials assessorament jurídic i legal sobre normativa i per sol·licitar ajuts
Oficines territorials per facilitar i simplificar tots els tràmits relacionats amb la gestió del medi natural
Utilitzar estructures administratives existents per a les oficines de l’Agència, però planificar per àmbits amb significat natural
Utilitzar àmbits ecosistèmics, paisatges o regions biogeogràfiques com a estructura territorial de l’ANACAT
Utilitzar les províncies com a estructura territorial de l’ANACAT
Dissenyar un model mixt d’estructura de l’ANACAT basat en les vegueries però corregides atenent a criteris biogeogràfics i paisatgístics
Utilitzar les vegueries com a estructura territorial de l’ANACAT però descentralitzant-les a través de les comarques (i aprofitar oficines existents)
Utilitzar les comarques com a estructura territorial de l’ANACAT per la seva proximitat
Atorgar a la Comissió Social una funció fiscalitzadora de les decisions i les accions tècniques de l’Agència
Atorgar capacitat decisòria a la Comissió Social a partir dels posicionaments dels òrgans descentralitzats i amb una estructura ben equilibrada
Òrgans descentralitzats com a espais on compartir mètodes i coneixement i generar sinergies i treball en xarxa
Valorar la possibilitat que els òrgans descentralitzats tinguin un caràcter més sectorial i es puguin ajustar a les necessitats
Reproduir en els òrgans descentralitzats l’estructura i funcions de la Comissió Social, adaptades a un àmbit més local
Atorgar funció consultiva als òrgans descentralitzats i traslladar els seus posicionaments a la Comissió Social, que sí prendria decisions vinculants
Adoptar per als òrgans descentralitzats la fórmula dels consorcis públics/privats, amb pressupost i capacitat executiva
Impulsar que els representants dels diversos membres dels òrgans descentralitzats siguin rotatius
Incloure tres grans sectors com a membres principals dels òrgans descentralitzats: gestors del territori, tècnics i científics, i entitats
Inspirar-se en l’estructura i funcionament dels GALP per dissenyar els òrgans descentralitzats
Valorar la viabilitat de crear nous òrgans participatius atesa la complexitat que generaria en la governança del medi natural
Impulsar nous programes d’educació ambiental dirigits a públics diversos que posin en valor el patrimoni natural
Oferir una formació coordinada entre els diversos espais protegits per poder esdevenir guia oficial dels parcs naturals de Catalunya
Fomentar professions i vocacions relacionades amb la conservació de la natura i el paisatge
Oferir més informació oberta sobre medi natural
Comunicar de manera més intensa les accions dutes a terme en espais naturals que funcionen
Crear una marca conjunta per acreditar productors i activitats socioeconòmiques que vetllen per la conservació del medi natural
Premiar i promocionar de manera diferenciada aquelles empreses que treballen per la conservació del patrimoni (com ara les de la CETS)
Beques per impulsar projectes de recerca sobre conservació i gestió de medi natural
Fomentar una recerca sobre prescripció social de la natura amb la col·laboració dels CAPs i les empreses
Fiscalitat que persegueixi pràctiques nocives
Crear un instrument econòmic per compensar la propietat forestal en virtut dels serveis ecosistèmics de les seves finques
Desgravar impostos com l’IBI a propietaris (i altres sectors) que acreditin una bona gestió ambiental d’acord amb indicadors reals
Ajuts econòmics per fomentar en destinacions amb la CETS que noves empreses s’hi adhereixin i plantegin propostes sostenibles
Ajuts que comportin col·laboracions i sinergies entre diversos sectors
Ajuts que compleixin diverses característiques per tal que siguin efectius per a la conservació de la natura
Posar en valor la figura de la propietat d’espais naturals i reforçar la seva tasca a través de la custòdia del territori
Mecanismes de contractes programa i contractació conjunta d’entitats del tercer sector
Finançament estructural per a les entitats del tercer sector ambiental
ANACAT Permeti la compra de terrenys
Notes sobre el text dels estatuts de l'Agència de la Natura de Catalunya
Els Pallars com a espais de concentració de figures de protecció, seu ideal per a l’ANACAT. Des de Baix Pallars oferim la Casa de la sal com a seu
Eina per desplegar la Llei 42/2007 en el territori català
Contribuir a la conservació i desenvolupament sostenible dels Geoparcs Mundials de la UNESCO
Competències de l’Agència en matèria de voluntariat, educació i sensibilització ambiental
Representació de la Xarxa per a la Conservació de la Natura al Consell de Direcció de l’Agència
Incidència de l’Agència de la Natura de Catalunya en les polítiques polítiques sectorials
Representació del tercer sector ambiental dins la Comissió Social de l’Agència de la Natura de Catalunya
Implementar polítiques transversals amb la participació de tots els sectors implicats en la conservació de la biodiversitat
Destinar més recursos de tot tipus per garantir el compliment i l’efectivitat de la legislació vinculada al medi natural
Coordinar els ajuts i les actuacions entre l’Agència i les administracions responsables de la política forestal
Oficines territorials que informin sobre els projectes existents al territori, i que facin comunicació i divulgació
Oficines territorials amb programes estables d’educació ambiental
Oferir des de les oficines territorials formació tècnica a agents socials i a gestors del medi natural
Oficines territorials amb servei de resposta ràpida a problemàtiques i emergències relacionades amb el medi natural
Oficines territorials que ofereixin serveis d’informació i assessorament tècnic a gestors del territori i a entitats
Centrar l’acció de l’ANACAT en la gestió del medi natural i l’assessorament a agents, i mantenir els tràmits al departament corresponent
Oficines territorials que ofereixin suport tècnic per simplificar i agilitzar els tràmits i ajuts relacionats amb la gestió del medi natural
Establir algun tipus d’estructura territorial de l’ANACAT per a la part marina que gestioni l’organisme, amb un màxim de dues unitats
Establir les seus territorials de l’ANACAT en municipis rurals
Utilitzar grans àmbits paisatgístics, regions biogeogràfiques o massissos muntanyosos com a estructura territorial de l’ANACAT
Utilitzar la matriu biofísica per estructurar l’ANACAT però amb una certa coherència territorial
Utilitzar les vegueries com a estructura territorial de l’ANACAT per als serveis administratius, però amb una gestió tècnica per àmbits ecològics
Utilitzar les vegueries com a estructura territorial de l’ANACAT
Transferir els posicionaments dels òrgans descentralitzats a la Comissió Social
Atorgar a la Comissió Social una representativitat equilibrada entre tres sectors: productiu, entitats i administracions
Més enllà dels òrgans descentralitzats, crear consells municipals o comarcals per al foment i la gestió del patrimoni natural
Més enllà dels òrgans descentralitzats, o com a part d’ells, crear comissions de treball sectorials també en clau territorial
Valorar els pros i contres d’atorgar algun tipus de funció vinculant als òrgans descentralitzats i analitzar si és possible legalment
Atorgar als òrgans descentralitzats una representativitat equilibrada entre tres sectors: productiu, entitats i administracions
Impulsar consells escolars per desenvolupar projectes de conservació del patrimoni natural
Enfortir la difusió dels ajuts existents i dels beneficis que generen
Enfortir la comunicació i educació en medi natural destinada als públics joves i les noves generacions
Buscar mecanismes que valoritzin els recursos generats pel sector primari i contribueixin a un reconeixement econòmic i social dels serveis ambientals
Fomentar la responsabilitat social corporativa i el mecenatge privat dedicat a la conservació de la biodiversitat
Crear una política de país que promogui segells o certificacions per reconèixer productes i projectes desenvolupats en espais protegits
Capacitació tècnica de les entitats conservacionistes
Delegació de la gestió d’espais naturals no gestionats a entitats del tercer sector, consorcis o altres ens locals
Ajuts a entitats conservacionistes que incorporin facilitats fiscals i que no comprometin la tresoreria
Ajuts a propietaris forestals per mantenir boscos madurs i/o de lliure evolució
Ajuts graduals i fiscalitat favorable per al sector primari que contribueix a la conservació i “produeix” serveis ambientals
Destinar els recursos econòmics recaptats per l’impost al CO2 dels vehicles a la conservació de la biodiversitat i el medi natural
Garantir una coordinació eficaç entre les administracions que operen a diverses escales territorials
Aprofitar equipaments ja existents per a les seus territorials de l’ANACAT
Oficines territorials que informin de les accions executades i previstes, facin crides a la col·laboració i difonguin els valors naturals
Resultats per pàgina:
100
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir