Agenda estratègica del Pirineu
#AgendaPirineu Agenda Estratègica del Pirineu
En aquest espai podeu introduir les vostres propostes de projectes transformadors per al desenvolupament del Pirineu d'acord amb les següents característiques orientatives:
- Singularitat: cal impulsar el desenvolupament del territori a partir de projectes específics que posin en valor l’àmbit del Pirineu i aprofitin els potencials específics d’aquest territori
- Escala pirinenca: cal que els projectes puguin beneficiar el màxim de persones i territoris inclosos a l’àmbit del Pirineu. Els projectes han de contribuir al màxim possible a distribuir l’activitat econòmica de forma equilibrada arreu del territori.
- Contribució al benestar i el progrés social: els projectes han de contribuir —o si més no, no ser una trava— al benestar i la cohesió social.
- Viabilitat: els projectes tractors que se seleccionin han de ser tècnicament i econòmicament viables.
- Contribució a la lluita contra el canvi climàtic: els projectes han de contribuir —o si més no, no ser una trava— a assolir els objectius de neutralitat climàtica, així com a la conservació dels serveis ecosistèmics i a la millora de la qualitat ambiental.
- Inversió en tendències de futur: els recursos han de servir preferentment per impulsar sectors que potencialment seran punters i estratègics en les properes dècades.
- Potencial multiplicador: a fi de treure la màxima rendibilitat dels recursos públics és important que els projectes tinguin una elevada capacitat de generar sinèrgies amb lideratges forts, establir complicitats i col·laboracions entre el sector públic i el privat, i que permetin impulsar grans inversions on participin el màxim nombre d’agents possibles.
62 propostes
Filtra per:
El següent formulari filtra els resultats de la cerca dinàmicament quan es canvien les condicions de la cerca.
Saltar als resultatsEl següent formulari filtra els resultats de la cerca dinàmicament quan es canvien les condicions de la cerca.
Saltar als resultats
Ordenar propostes:
Resultats per pàgina:
Que l’Estat espanyol cedeixi l’administració de la línea R3 a la Generalitat de Catalunya amb la...
Apostar més per la comunicació interna (i no cal tant en la comunicació amb els grans centres...
Amb 1 o 2 vagons que complementi els pocs trens de la R3 que hi ha cada dia. Que hi hagi connexió...
Millorar polítiques públiques per posar el focus en mesures de seguretat vial dins dels pobles i...
Recuperar els trens directes Puigcerdà-Ripoll-Vic-Barcelona.
Puigcerdà, La Pobla.
Hi ha límits normatius que dificulten la fluïdesa del transport en taxis. Per exemple, les...
Millora de carretera del Port de Perves.
Millora substancial de la N 260, com a eix transversal de connexió pirinenca.
Que doni servei a menys de 30 minuts de qualsevol nucli de població.
TAD (Transport a demanda) per a petits municipis.
equiparables als de l'AMB o altres àrees de Catalunya Per joves, estudiants, jubilats, etc.
Els camins i accessos a nuclis de població (caps de municipi) han d'esdevenir carreteres...
Seguir el model d’aparcaments vigilats de França.
Està infrautilitzat i mal gestionat per part dels organismes públics. No hi ha software de gestió...
Revisar el model de transport per carretera amb els diferents tipus de transport. Conformar un...
Carreteres segures i amb manteniment adequat: les carreteres del Pirineu estan vives. Tenim...
Aplicatiu/plataforma que reculli diverses tipologies de transport sostenible: car-sharing,...
Impuls a la deslocalització i itinerància de serveis (públics i privats), amb vehicles elèctrics...
Digitalització i descarbonització dels serveis de transport. Optimitzar el transport escolar, per...