Agenda estratègica del Pirineu
#AgendaPirineu Agenda Estratègica del Pirineu
En aquest espai podeu introduir les vostres propostes de projectes transformadors per al desenvolupament del Pirineu d'acord amb les següents característiques orientatives:
- Singularitat: cal impulsar el desenvolupament del territori a partir de projectes específics que posin en valor l’àmbit del Pirineu i aprofitin els potencials específics d’aquest territori
- Escala pirinenca: cal que els projectes puguin beneficiar el màxim de persones i territoris inclosos a l’àmbit del Pirineu. Els projectes han de contribuir al màxim possible a distribuir l’activitat econòmica de forma equilibrada arreu del territori.
- Contribució al benestar i el progrés social: els projectes han de contribuir —o si més no, no ser una trava— al benestar i la cohesió social.
- Viabilitat: els projectes tractors que se seleccionin han de ser tècnicament i econòmicament viables.
- Contribució a la lluita contra el canvi climàtic: els projectes han de contribuir —o si més no, no ser una trava— a assolir els objectius de neutralitat climàtica, així com a la conservació dels serveis ecosistèmics i a la millora de la qualitat ambiental.
- Inversió en tendències de futur: els recursos han de servir preferentment per impulsar sectors que potencialment seran punters i estratègics en les properes dècades.
- Potencial multiplicador: a fi de treure la màxima rendibilitat dels recursos públics és important que els projectes tinguin una elevada capacitat de generar sinèrgies amb lideratges forts, establir complicitats i col·laboracions entre el sector públic i el privat, i que permetin impulsar grans inversions on participin el màxim nombre d’agents possibles.
62 propostes
Filtra per:
El següent formulari filtra els resultats de la cerca dinàmicament quan es canvien les condicions de la cerca.
Saltar als resultatsEl següent formulari filtra els resultats de la cerca dinàmicament quan es canvien les condicions de la cerca.
Saltar als resultats
Ordenar propostes:
Resultats per pàgina:
Tenir el Pirineu bé connectat amb les ciutats/amb la resta del Pirineu, a través de transport...
Carreteres segures i amb manteniment adequat: les carreteres del Pirineu estan vives. Tenim...
Suport i accessibilitat a les xarxes per tothom
Seguir el model d’aparcaments vigilats de França.
Des dels municipi no hi ha recursos suficients per portar a terme el manteniment de carreteres de...
Recuperar els trens directes Puigcerdà-Ripoll-Vic-Barcelona.
equiparables als de l'AMB o altres àrees de Catalunya Per joves, estudiants, jubilats, etc.
Hi ha límits normatius que dificulten la fluïdesa del transport en taxis. Per exemple, les...
Augmentar els punts de recàrrega dels vehicles elèctrics.
Millora substancial de la N 260, com a eix transversal de connexió pirinenca.
Tots els transports públics de la Generalitat dels diferents departaments, han d'estar a...
Està infrautilitzat i mal gestionat per part dels organismes públics. No hi ha software de gestió...
Que connectin localitats principals.
Que el servei ferroviari ofereixi, d'una banda, un tipus de connexió fiable i eficient entre...
Apostar més per la comunicació interna (i no cal tant en la comunicació amb els grans centres...
Impuls a la deslocalització i itinerància de serveis (públics i privats), amb vehicles elèctrics...
Els camins i accessos a nuclis de població (caps de municipi) han d'esdevenir carreteres...
Millorar les carreteres i vies d'accés als nuclis aïllats. Prioritzar la mobilitat entre el...
Que igual que s'ha fet amb l'àrea metropolitana, el transport públic del Pirineu tingui preus...
Eix transversal del Pirineu. N 260.
Per millorar els temps. Continuar el desdoblament a partir de Ripoll per millorar els temps.
Programa que tingui com a objectiu que el 2030, per exemple, hi hagi una accessibilitat garantida.
Crear una xarxa interterritorial i amb les grans àrees urbanes per a productors petits, per...
Creació d’una solució de mobilitat flexible que s’adapti a les necessitats del pirineu. Una xarxa...
Que doni servei a menys de 30 minuts de qualsevol nucli de població.
Fer les millores observant la problemática específica de cada comarca.
Definir-la en determinades valls (a tall d'exemple: Urgellet, Conca de Tremp).
Millora de carretera del Port de Perves.
Codificar tots el pobles perquè quan truques al 112 no saben localitzar-te. Han d'estar...
les persones que viuen més aïllades o fora dels pobles on hi ha més serveis, que tinguin accés...
Que doni serveis logístics amb emissions zero a tots els municipis pirinencs.
Que l’Estat espanyol cedeixi l’administració de la línea R3 a la Generalitat de Catalunya amb la...
Es comenta una experiència que es va exposar al Pallars Jussà sobre mobilitat sense conductor a...
Com a l'aeroport de referència dels Pirineus.
La Pobla de Segur a Pont de Suert/ Puigcerdà /Barcelona.
Treball conjunt de tots els agents que realitzin actuacions de transport: escolar, adaptat,...
Crear una xarxa de transport entre pobles i també als punts de destinació turística més importants.
Digitalització i descarbonització dels serveis de transport. Optimitzar el transport escolar, per...
Regulació i control dels accessos consensuat amb la comarca (més enllà del municipi com es fa...
Transport de petites quantitats de petits productors.
Puigcerdà, La Pobla.
Helicòpters 24 h per a trasllat urgent sanitari.
Revisar el model de transport per carretera amb els diferents tipus de transport. Conformar un...
Des de l'Alta Ribagorça a Girona. Eix que recorri el país d’est a oest per carretera.
Connectar els Pirineus amb transport públic amb França.
TAD (Transport a demanda) per a petits municipis.
Millorar el manteniment, coordinació i recursos humans, perquè hi ha mala comunicació entre les...
Avançar cap a la interconnexió de les dues línies ferroviàries que actualment hi ha al Pirineu...
Alguns son serveis oferts per diferents administracions, però permetrien aprofitar els recursos...
Reflexió profunda per agilitzar tràmits i relacions amb l'administració pública.