Información sobre las cookies utilizadas en la página web
Utilizamos cookies en nuestro sitio web para mejorar el rendimiento y el contenido del mismo. Las cookies nos permiten ofrecer una experiencia de usuario y unos contenidos más personalizados desde nuestros canales de redes sociales.
" class="part-icon-bars">

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Fase 2 de 2
Fase final 29/11/2017 - 29/11/2017
Fases del proceso

El professorat

19/11/2016 01:00  
M'agradaria fer una introducció, què si bé no respon directament als 4 items proposats, des del meu punt de vista (com professora de ciències), és una part important en la milloria i èxit escolar (Si és aquest l'objectiu últim de la ponència): - Tenim una eina molt engrescadora i estimulant pels alumnes, el laboratori (taller, etc) i no li donem gaire importància. - Caldria formar al professorat i fer unes pràctiques d'obligat rigor, les mateixes per cada nivell, per a tot centre i alumne del pais. - Caldria dotar d'un millor equipament actualitzat als laboratoris. - Caldria tenir un tècnic de laboratori per ajudar en la preparació i neteja dels materials, per tal de poder fer servir el laboratori l'hora seguent. Al mateix temps es responsablitzaria del seu manteniment. - Caldria augmentar a dues hores, el temps en el laboratori, sengons nivell. - Caldria reduir els llibres tan carregats en teoria i gaira pràctica. - Caldria augmentar el nombre d'hores al laboratori a un 75%, pot ser. Totes aquestes idees són copiades de paisos on ja fa molt s'implanten i on els resultats Pissa són millors. Jo nomès volia comentar aquesta visió, per reflexionar-hi, ja que no crec que la solució per augmentar l'èxit escolar siga nomès revisar els perfils profesionals del professorat o formar-lo més. Perfils professionals. Jo penso que el docent hauria de tenir una experiència laboral, altra que de profe (com ja és el cas en Cicles Formatius), per poder ajudar l'alumne a trobar similituts i aplicacions reals. Formació inicial i formació permanent. Pot ser caldria revisar aquestes premises que no deixen a un profe de ciències donar classes d'idiomes, tot i tenir diplomes, experiències i nivells de vegades superiors als que si tenen una carrera humanística o de filologia, o un altre exemple, el que un químic no pugui enseñar matemàtiques però sí una ingenyeria tècnica.....En quant a la formació permanent, crec que el departament ja en fa molta però caldria pot ser avaluar desprès la seva aplicació i eficacia. Accés i avaluació de la funció docent: No estic en contra d'una avaluació del professorat, si allò comporta una revisió salarial. I les formes d'entrar a la docència haurien de primar, si més no, igualar, l'experiència docent i altra de l'opositor. Sovint es prima o es fan eliminatories les proves memorístiques (Tema i exercicis) que qualsevol nou licenciat ho té per la mà, deixant fora llavors a aquelles persones amb més experiència professional i laboral. Ètica i deontologia de la pràctica docent. No tinc una resposta clara en aquest punt, però si considero que la gran riquesa
Número de adhesiones0

Referencia: II-PROP-2016-11-74831

Compartir enlace:

Por favor, pega este código en tu página:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/74831/embed.js?locale=es"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/74831/embed.html?locale=es" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentarios más votados

0 a favor (0%)

No se han encontrado comentarios con votos

0 en contra (0%)

No se han encontrado comentarios con votos

Cargando los comentarios ...

Deja tu comentario

Inicia sesión con tu cuenta o regístrate para añadir tu comentario.

Cargando los comentarios ...

Necesitas habilitar todas las cookies para ver este contenido.

Cambiar la configuración de cookies