En primera instància cal dir que això dels perfils professionals no té sentit, cadascú com a professional docent ha de poder ocupar qualsevol tasca especialitzada si el centre li dóna l'oportunitat d'així realitzar-ho. És senzill, si aquella persona realitza adequadament la seva tasca pot seguir realitzant-la.
D'altra banda, l'avaluació dels docents hauria de ser grupal. Ho dic perquè som un col.lectiu que hem de treballar amb valors, com si fos un gran vaixell i si una cosa no funciona hem d'intentar entre tots parlar i ajudar-nos per a que així sigui.
Un altre tema són les matèries, penso que tot hi aniria millor si hi haguessin projectes i no matèries, això implica UN( i només un )examen final de competències a l'Eso i al Batxillerat(una selectivitat competencial, es a dir, preguntes relacionades amb els projectes que s'han treballat aquell any). Això si, cal en una educació basada en projectes que aquests projectes vinguin donats per universitats, docents i Ensenyament.
La formació és molt important i això s'ha d'obligar al docent a fer almenys un curs a l'any.
I per concloure, no crec gaire en les oposicions enteses com ara,cal reformar-les i que l'experiència docent i la valoració de l'Institut siguin determinants per fer funcionari a una persona, per donar-li estabilitat laboral i emocional perquè així passa a tots els treballs i perquè nosaltres som diferents? Certament no ho sé
Compartir