Voldria fer unes aportacions pel que fa al professorat.
Abans de parlar de recursos per facilitar la feina del professorat, que són insuficients, cal parlar de la preparació dels metres i professors.
De la mateixa manera que la qualitat educativa millorarà amb la qualitat dels mestres i professors, la preparació d'aquests i la seva formació depèn i molt de la formació que rebin a la universitat. Calen professionals preparats, que trepitgin de peus a terra i que hagin trepitjat les escoles o els instituts. Una part d'aquests formadors dels futurs educadors haurien de ser mestres o professors que han dedicat part de la seva carrera professional a treballar a les escoles. Professionals reconeguts, que coneguin a fons la pràctica i implementació de didàctiques i metodologies.
La formació dels nous mestres, sobretot, també hauria de potenciar el contacte amb el mon del lleure, ric en l'educació en valors, educació emocional, relació amb la natura... i hi hauria de destinar una part dels crèdits de la formació.
Per acabar les meves aportacions, s'hauria d'acabar amb el malentès corporativisme. No ens podem permetre en el nostre sistema aquells professionals tòxics -sense formació, sense vocació, sense els mínims que requereix una tasca de demana molta formació emocional i tracte amb persones que creixen. S'haurien d'establir mecanismes que evitessin que els nostres alumnes haguessin de patir aquest mestre o professor poc preparat. Pensem que en sortim perjudicats tots, però els nostres alumnes ho pateixen en primera persona.
Compartir