Benvinguda sigui qualsevol iniciativa que promogui la reflexió per la millora del sistema educatiu. Tal com apunta la ponència, estic totalment d’acord amb la idea que s’han de formar grans professionals de l’educació si volem tenir un sistema educatiu de qualitat. Per tant, si parlem de formació, hem de començar tenint en compte la formació inicial. Una formació que compti amb els millors professors universitaris amb gran experiència a les aules. També que consti d’un programa de formació pràctica ben complet, amb contacte amb la realitat de les aules des dels primers cursos universitaris. Per tant, necessitem centres que demostrin unes bones pràctiques educatives per formar bons professionals. Així doncs, és necessària i imprescindible una avaluació dels centres i del professorat per mantenir aquesta qualitat en l’ensenyament que tant es desitja. Però això em genera un seguit de preguntes: qui es farà càrrec d’aquesta avaluació? Seran els equips directius? O potser la faran els inspectors? O una comissió que integri membres del centre i externs? Què s’avaluarà? ...i alguna pregunta més. Crec fermament que s’ha de fer una avaluació per professionalitzar la nostra professió però també penso que s’ha de planificar molt bé com i qui seran els encarregats d’aquesta avaluació.
I si he parlat de formació inicial, trobo també imprescindible en aquesta societat complexa i canviant en la qual vivim, la formació permanent, que des del meu punt de vista hauria de ser de qualitat, obligatòria i gratuïta.
I per últim m’agradaria comentar que trobo molt interessant la figura del professor mentor. D’aquesta manera els professors mentors podrien traspassar tota l’experiència acumulada al llarg de la seva vida professional al professorat novell.
Espero i desitjo que aquest debat sigui l’inici del canvi i la revalorització de la nostra professió, ara i demà.
Compartir