Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Arquitectura del sistema educatiu

Avatar: Sabina Sabina
El text de la ponència és prou interessant i de llarg abast. L’intent de fer una proposta per a que el sistema educatiu permeti a cada alumne fer el seu trajecte educatiu amb una garantia REAL d’igualtat d’oportunitats el considero imprescindible. No obstant això, i tot i que a la proposta hi ha iniciatives interessants, cal debatre les qüestions amb aprofundiment per arribar a conclusions que puguin ser efectives, cosa que el format que s’ha proposat no facilita perquè tinc la sensació que s’està posant sobre la taula TOT el sistema educatiu amb tota la seva complexitat, sense prioritats que ens permetin avançar. M’agradaria poder fer una intervenció més entenedora, però si la faig més extensa, aquest format que no possibilita fer paràgrafs, la faria illegible. Per tant, aniré al gra. Es posa sobre la taula ampliar l’educació infantil des dels dos anys quan encara hi ha famílies que no poden accedir a la xarxa insuficient d’escoles bressols públiques i a més no es contempla pedagògicament l’etapa 0-3 i sembla que s’abandoni el 0-2 sense alternatives. Cal una cobertura universal per a tot el 0-3. L’enllaç de la primària a la secundària que es proposa és interessant però per tal que funcioni hauríem primer d’eliminar, o si més no reduir a nivell europeu, la doble xarxa existent d’escola pública i concertada i totes les condicions actuals que ens porten a una segregació escolar que és insostenible des de cap punt de vista, ètic, educatiu, i de cohesió social, entre molts altres aspectes. No veig arguments pedagògics per eliminar P5, anem massa de pressa, cal considerar l’evolució integral del nen. Sí a la proposta d’instituts escola, però continuarà sense funcionar, o pitjor, crearem més segregació escolar, si no treballem per tal que la inclusió als centres sigui real, si no abandonem la idea d’una escola per a l’alumne ideal amb talent acadèmic i no obrim la via a considerar les intel•ligències múltiples que elimini de soca-rel que hi hagi alumnes que es comencin a despenjar del sistema educatiu ja des de primària i que la situació es faci insostenible en arribar a l’ESO. Els alumnes i les seves condicions de vida no les podem canviar des de l’escola, però nosaltres sí tenim l’obligació d’adaptar-nos a tots els nostres alumnes. No podem acceptar la proposta de donar segones oportunitats, hem de donar oportunitats de primera i reals a tots els alumnes. Sí a potenciar l’FP! Se n’ha parlat molt del tema però no se n’ha fet absolutament res, continua sent la germaneta de la caritat del nostre sistema educatiu. Que l’FP funcioni passa per fer una forta inversió, un
Comentari

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir