Bon dia,
Perdoneu, però tot i que m'agradaria molt, no tinc temps per llegir-me la ponència (treballo, sóc mare de tres fills, sóc parella de la meva parella, i treballo també a casa en les feines de la llar...). Obvietats que em mouen a estar completament d'acord amb la proposta de canviar els horaris actuals...
Alguns comentaris pel sistema educatiu (i algun altre en general):
1) l'educació musical oficial requereix molt temps, fins i tot ja des de ben petits a primària. Penso que s'haurien de poder convalidar les hores de música de l'escola i que els nens puguessin aprofitar aquella estona per fer altres coses (fins i tot per llegir o jugar).
2) també penso que l'educació musical oficial hauria d'oferir uns horaris molt més adaptats a l'adequació horària.
3) a les escoles, penso que s'hauria d'intentar promoure la jornada intensiva, també a primària i a les escoles concertades.
4) l'activitat física també s'hauria de poder convalidar amb el temps d'educació física de primària (si més no, 1 hora a la setmana).
5) l'anglès de les escoles hauria de ser molt més professional, ja que així no s'hauria d'anar a extraescolars d'anglès. Alhora, la disposició d'aupaire hauria de ser potenciada.
6) la jornada laboral dels pares i mares s'hauria de poder compactar en dies treballats. Per ex., una "reducció de jornada" s'hauria de poder compactar en 4 dies en lloc de 5 per tal de tenir 1 dia més lliure per als nens i per a un/a mateix/a.
7) la "reducció de jornada" és un concepte negatiu. Cal invertir la mirada, i la denominació, i positivar-ho, ja que actualment se'ns valora pel que deixem de fer, enlloc de per allò que fem en el nostre temps de dedicació a la feina. Per tant, proposo canviar-ho a "jornada de 5 hores" / jornada compactada / jornada de conciliació / jornada adaptada / et.
8) crec que ens cal retornar al paradigma d'abans: la comunitat educativa no pot ser limitada al professorat, alumnes i AMPAs. Penso que ens cal passar al concepte "societat educativa" o "societat educadora" per tal de retornar el rol educatiu a tots els agents.
9) ens cal integrar el concepte "aprenedor" i "aprenedoria" plenament. Hem de promoure totalment les persones aprenedores, amb el mateix grau de vàlua que les emprenedores.
10) penso que cal que els nens vagin a l'Institut a partir dels 14 anys o més. Avançar-los la maduresa quan no la tenen ha donat un resultat clarament negatiu.
Fins la propera i gràcies per la iniciativa. M'agradarà que escolteu / llegiu les nostres opinions i puguin quedar recollides en la proposta final d'alguna manera...
Compartir