Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Arquitectura del sistema educatiu

Avatar: Àxel Àxel
Primer de tot em presentaré. Em dic Àxel Claesen, tinc 20 anys i visc a Vila-seca, Tarragona. Actualment estudio 1r del grau d’Educació Infantil en la Universitat Rovira i Virgili, al Campus de les Terres de l’Ebre. M’ha tocat debatre en la Ponència de l’arquitectura del sistema educatiu, dins el debat “Ara és demà”. Com a idea principal, es parla sobre canviar l’estructura del sistema educatiu. Crec que és necessària, però abans de llegir el text de la ponència, no tenia una idea clara per la que guiar-nos a l’hora de canviar aquesta estructura. Una gran idea a la que estic a favor és la d’ajuntar les assignatures troncals dels CFGM i del batxillerat, per treure la falsa il·lusió que els cicles són d’inferior nivell que el batxillerat i la inclusió de pràctiques al batxillerat, per així tenir una mica d’idea del que pot ser el futur professional dels que cursin batxillerat. A criticar respecte al sistema actual, és el poc ús que se li dona a les infraestructures de les escoles un cop aquestes acaben la seva jornada, on es podrien utilitzar més les seves biblioteques i pistes esportives. Com a idea controvertida, l’augment de l’educació obligatòria fins als 18 anys, la trobo molt correcta, ja que amb 16 anys hi ha molts pocs adolescents que puguin ser capaços amb claredat de pensar correctament si volen continuar estudiant o no. Per a finalitzar, crec que és molt positiu que es demani la opinió dels futurs professors de les aules del país, per a així saber quin es el model de professors que tindrem en un futur proper.
Comentari

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir