" class="part-icon-bars">

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Fase 2 de 2
Fase final 29/11/2017 - 29/11/2017
Fases del procés

L'alumnat

08/02/2017 01:00  
Em dic Marta Procas Vidiella i sóc estudiant d’un grau d’Educació Infantil. Quant a la Ponència 5 sobre l’alumnat, podria dir que es parla sobre l’alumnat o es refereix a ell com a l’usuari principal del sistema educatiu sobre el qual està muntada l’arquitectura de tot el sistema educatiu. Llavors, es dóna per entès què tothom és conscient que l’objecte principal, el protagonista és l’alumnat i, per tant, tot allò que es realitza està orientat cap a ell i es té en compte. Així doncs, ens agradaria pensar que aquest fet és real, i considero que ho hauria de ser, ja que sí que és veritat que la finalitat de tot sistema educatiu és l’alumnat i tot allò que s’organitza, es crea o s’innova és per a un millor rendiment o un millor resultat en el seu procés d’aprenentatge, sempre pensant en allò que per a ells sigui satisfactori. També, he de dir que hi ha coses a modificar quan a infraestructures; la distribució de les aules, els patis, els dissenys o l’estructura de les classes o els edificis, els llocs de lleure. Sempre s’ha de tenir present tota la demana que hi pot existir en un centre, i adaptar-se a ella. Per una altra part penso que un punt clau, el qual també s’ha d’esmentar, és si l’escola dóna resposta educativa a les necessitats educatives de tots els nens i nenes, sobretot aquells o aquelles que tenen necessitats educatives especials. Per tant, penso que és un tema molt extens i a la vegada molt important, el qual s’ha de tractar des de l’arrel. Partint del punt què hem dit que el més important dins del sistema educatiu és l’alumnat, s’ha de dir que aquest és molt divers, per tant, cada cas o cada alumne és un món i necessita potenciar o desenvolupar certs aspectes per tal de poder aconseguir, així, un desenvolupament integral. Per acabar, he de dir que la nostra societat està en constant canvi i per tant el sistema educatiu i els alumnes també, i no sabem en un futur què seran o què arribaran a ser, per tant, el repte és saber com podem oferir, fer competent o li hem de fer adquirir una sèrie de capacitats a algú quan no sabem quina serà la demanada social. Així hem de saber com ensenyar els alumnes per ser competents en tot ells àmbits i això ho podem aconseguir estant oberts a tot tipus de canvi o innovació i acceptar-ho de la millor manera. Amb tot això, s’ha d’aconseguir fer alumnes comunicatius i potenciar el treball en equip. Diem que el futur està en els alumnes, i això és una realitat. Hem de garantir una qualitat en l’educació per a tots i totes. Això és tot, espero que la meva aportació serveixi d'ajuda.
Número d'adhesions0

Referència: II-PROP-2017-02-75134

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/75134/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/75134/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentaris més votats

0 a favor (0%)

Cap comentari amb vots

0 en contra (0%)

Cap comentari amb vots

Deixa el teu comentari

Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.

Carregant els comentaris ...