Hola a tots! Em dic Núria i sóc estudiant del Grau d'Educació Infantil a la Universitat Rovira i Virgili al Campus Terres de l'Ebre. Vull aportar el meu granet de sorra a aquest debat, vull parlar sobre les metodologies utilitzades a l'aula. Com tots sabem actualment ja no funciona la manera tradicional d'ensenyar: el professor explicant tota la teoria, els alumnes fent deures i al final del tema, examen sense que ningú hagués après res o ben poca cosa. Avui en dia l'ensenyament a l'aula ha d'innovar, es necessiten només metodologies com per exemple deixar que els alumnes discuteixin temes de la lliçó entre ells, d'aquesta manera veuran diversos punts de vista i aprendran més perquè faran servir el diàleg. Al mateix temps millorar la seva manera d'expressar-se. Com que no sabem quin futur els hi espera als alumnes que estan a les aules i als que hi estaran els següents anys, se'ls hi ha d'ensenyar de diverses maneres enfrontar-se als problemes que es trobaran més endavant. Fa poc vaig estar amb alguns companys fent un treball a un col·legi on treballaven amb la robòtica, els mestres els hi ficaven diversos reptes per construir el robot i sobre el que aquest havia de fer. Ells en petits grups el muntaven i el programaven, dialogant entre tots i si tenien algun tipus de problema, hi buscaven solució. Aquest fet fa que aprenguin que a la vida s'equivocaran però que no passa res. Només vull remarcar que és necessari utilitzar noves metodologies a l'aula perquè els alumnes aprenguin i estiguin motivats.
Compartir