" class="part-icon-bars">

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Fase 2 de 2
Fase final 29/11/2017 - 29/11/2017
Fases del procés

L'alumnat

24/03/2017 01:00  
Sóc professora de Religió a Secundària des de fa 36 anys. En aquest moment estic gaudint de la jubilació parcial. El professorat de Religió, que depèn de la Generalitat de Catalunya, té la categoria de personal laboral i això suposa que no podem gaudir, com la resta del professorat, de la jubilació als 60 anys, sinó als 65. He estat en dos instituts, un de Badalona i un altre del Raval de Barcelona en el que porto treballant 30 anys de manera continuada. Sóc llicenciada en Antropologia, Història de les Religions . He estat tècnica en la confecció del currículum de Religió per a la secundària de l’ESO, en col•laboració estreta amb el Departament d’Ensenyament de la Generalitat i formadora del professorat de religió de primària i secundària. He fet un munt de cursos de formació a nivell curricular i pedagògic. Si dic tot això és simplement per contribuir a tirar per terra el mite que sosté que Mestres i professorat de religió vivim del conte. Sempre, des de reunions amb alts representants tant del Ministerio de Educación y Ciencia de Madrid, com de la Generalitat de Catalunya, com de partits polítics, com en participacions en Simpossiums organitzats per Afers Religiosos, m’he trobat amb la mateixa realitat: cal que a l’escola pública la classe de religió sigui un espai multicultural, en el que l’alumnat rebi la informació i la formació necessària per tal que adquireixi els valors de la relativitat de les pròpies creences i l’acceptació, fruït del coneixement i la comprensió, de les creences dels altres, que no només el respecte. He defensat sempre, que la matèria de Religió ha de ser Cultura Religiosa, mai es pot admetre que sigui una catequesis disfressada i, sempre, he actuat en conseqüència a les meves classes. Em consta que a Catalunya una gran majoria dels mestres i professors de Religió imparteixen Cultura Religiosa. Sempre he defensat que qui havia d’impartir la matèria de Cultura Religiosa eren els actuals mestres i professors de Religió, perquè en són especialistes i perquè coneixen en profunditat l’hermenèutica del Fet Religiós i del llenguatge de les religions. I sempre m’han donat la raó. Després de molts anys de sentir les afirmacions que abans esmentava m’he convençut que només són bones paraules i bones intencions. Ningú, cap govern, ha gosat posar les cartes sobre la taula i defensar una matèria inclusiva, multicultural, crítica i ben fonamentada intel•lectualment, i, molt menys, ha gosat dir que l’actual professorat de Religió és l’idoni per a impartir aquesta matèria. Ara que ja em queden pocs anys per poder-me jubilar, m’atreveixo a dir que mai
Número d'adhesions0

Referència: II-PROP-2017-03-75153

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/75153/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/75153/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentaris més votats

0 a favor (0%)

Cap comentari amb vots

0 en contra (0%)

Cap comentari amb vots

Deixa el teu comentari

Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.

Carregant els comentaris ...