Contingut de la iniciativa normativa i aspectes principals
L’aplicació Decret 12/2021, de 2 de març, de la Inspecció d'Educació, i el seu desplegament a través de l’Ordre EDU/46/2024, de 6 de març, de l’organització i el funcionament de la Inspecció d’Educació, han fet visible la conveniència d’ajustar determinats aspectes d’aquest Decret.
En aquest context s'opta per modificar el Decret 12/2021 per tal d’ajustar-lo a les necessitats identificades. Específicament:
Fer una concreció específica de les funcions de la Inspecció d’Educació en relació amb el règim lingüístic del sistema educatiu.
Actualitzar la definició de les competències professionals per a l’exercici de la funció inspectora.
Ajustar el procediment de provisió dels càrrecs de direcció i coordinació de la Inspecció d’Educació per introduir una regulació en relació amb el procés de nomenament en casos de vacants sobrevingudes i per ajustar el procediment d’elecció del coordinador o coordinadora d’àmbit d’expertesa.
Ja s’ha dut a terme la consulta pública prèvia prevista a l’article 133 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La consulta es va efectuar entre el 10 de juny i el 10 de juliol de 2024, a través del portal “Participa.gencat.cat".
Objectius de la iniciativa normativa
Els objectius generals a assolir són els següents:
Els objectius específics, en relació amb els aspectes detectats, són els següents:
Millorar la concreció de les funcions de la Inspecció d'Educació en relació amb el règim lingüístic del sistema educatiu no universitari.
Millorar la definició de les competències professionals per a l’exercici de la funció inspectora.
Millorar l’eficiència en la provisió dels càrrecs de comandament de la Inspecció d’Educació.
Preguntes per orientar les aportacions
Considereu que els aspectes desenvolupats són adequats i suficients? Si no és així, com es podria millorar?
Hi ha altres aspectes que haurien de ser desenvolupats i no ho estan al projecte actual? Quins?
Compartís