" class="part-icon-bars">

Procés participatiu per al desenvolupament de l'economia col·laborativa a Catalunya

Procés participatiu per al desenvolupament de l'economia col·laborativa a Catalunya

Fase 2 de 2
Fase final 29/11/2017 - 29/11/2017
Fases del procés

Caracterització de l'economia col·laborativa

30/04/2017 02:00  
Aina Camí_Miriam Gómez 2onA EU Formatic Barcelona Avui dia, els ciutadans s’estan connectant a la web amb la finalitat de consumir, educar-se, viatjar… de manera conjunta, per tant, el consum col·laboratiu és l’exemple més actual del valor que la web proporciona als consumidors. L'internet i les noves tecnologies han desenvolupat nous models de consum en els últims temps. El significat de la persona que ofereix un producte o servei i de la persona que té una necessitat concreta, per això decideix consumir, està canviant de forma significativa. És, per tant, l’economia col·laborativa el nou model que ha estat adoptat per la majoria de consumidors, el qual es basa en prestar, llogar, comprar o vendre productes o serveis, centrant-se principalment en una necessitat especifica, més que en un benefici. Mostrant interés en el que són els serveis, es tracten de béns d’intercanvi. Un exemple d’economia col·laborativa oferint un servei, seria una persona que ofereix allotjament a una altra, pot intercanviar aquest servei per una classe d’alemany o de matemàtiques. Com el seu propi nom suggereix, es tracta d’un intercanvi basat en la col·laboració i l’ajuda mútua. La Unió Europea, va redactar unes paraules: “El consumo colaborativo representa la contemplación ventajosa desde el punto de vista innovador, económico, y ecológico de la economía de la producción por la economía del consumo. Además, supone una solución a la crisis económica y financiera en la medida que posibilita el intercambio en momento de necesidad y no únicamente buscando un beneficio económico”. Segons una reflexió de l’empresari i inversor Jan Thij Bakker; “El capitalismo sin control ha dejado a mucha gente desilusionada, personas que buscaban caminos que den sentido a sus vidas”. Gran part dels aliments del món es desaprofiten, la majoria de cotxes es pasen el dia estacionats, o donant mil voltes per trobar aparcament, molts productes es compren i estan més temps inactius que funcionant… Es pot consentir aquest desaprofitament? Doncs, cal dir que el 53% d’espanyols, segons enquestes realitzades per la firma de ‘Estudios de mercado Nielsen’, estaria disposat a compartir o llogar els béns en un marc de consum col·laboratiu. Aquesta nova mentalitat ha estat desenvolupada arrel de la crisi econòmica, la qual ha fet que gran part dels espanyols pensin d’una altra manera envers el consum, és a dir, la manera de relacionar-se social i econòmicament. Actualment, les paraules llogar, compartir, prestar estan arribant cada cop a més persones a nivell mundial. Cada vegada són més aplicacions i programes electrònic
Número d'adhesions0

Referència: II-PROP-2017-04-74426

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/desenvolupament-economia-colaborativa-catalunya/f/2133/proposals/74426/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/desenvolupament-economia-colaborativa-catalunya/f/2133/proposals/74426/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentaris més votats

0 a favor (0%)

Cap comentari amb vots

0 en contra (0%)

Cap comentari amb vots

Deixa el teu comentari

Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.

Carregant els comentaris ...