Projecte de decret d’ordenació dels ensenyaments de la formació instrumental adreçat a les persones adultes
Consulta pública prèvia del projecte de decret d’ordenació dels ensenyaments de la formació instrumental adreçat a les persones adultes
About this process
This process belongs to Regulation
La consulta pública que es comunica té per finalitat obtenir informació per tal de comprovar l’opinió de la comunitat educativa i dels diferents sectors afectats sobre el decret que estableix l’ordenació dels ensenyaments corresponents a la formació instrumental adreçat a les persones adultes
Projecte de nou decret d’ordenació dels ensenyaments de la formació instrumental adreçat a les persones adultes. El projecte inclou:
- L’objectiu, els destinataris, els principis, l’estructura i l’organització curricular d’aquests ensenyaments.
- Les competències clau establertes pel Consell d’Europa.
- Un plantejament competencial d’acord amb la legislació vigent, la LOMLOE i les referències internacionals de la Unió Europea.
- Competències, continguts i criteris d’avaluació relacionats amb algunes fites de l’ODS 4 i 5 de l’Agenda 2030.
- El desenvolupament curricular per a l'assoliment de les competències clau, estructurat en tres àrees curriculars (lingüística; matemàtica; medi natural, social i cultural) i dues competències transversals (digital; personal, social i laboral).
- La distribució horària, per cicles i nivells.
- La certificació a la qual dona dret i les corresponents equivalències acadèmiques.
- La iniciació a l’aprenentatge de la llengua anglesa en el segon cicle.
Objectiu de la consulta
Recollir aportacions i suggeriments a la proposta de Decret d’ordenació dels ensenyaments de formació instrumental per a les persones adultes, per tal de millorar l’ajustament del nou currículum a la pràctica educativa i poder desenvolupar una organització curricular que doni resposta a tot el conjunt de població adulta a qui va adreçat, des de l’alumnat no alfabetitzat o amb greus mancances formatives com a l’alumnat que es vol preparar per accedir als estudis de graduat en educació secundària per a les persones adultes.
El nou decret presenta un enfocament competencial i pretén incorporar els actuals principis i les noves metodologies del procés d’ensenyament i aprenentatge, amb una estructura horària flexible que incrementa l’autonomia organitzativa del centre. Està basat en les competències clau del Consell d’Europa i té en compte els referents normatius europeus i algunes fites dels objectius 4 i 5 de desenvolupament sostenible de l’Agenda 2030.
Propostes i preguntes per a orientar les aportacions
- Considera que els objectius de la nova ordenació curricular són realistes i s’ajusten al perfil de població que cursa aquests estudis?
- Considera adequades les àrees curriculars establertes?
- Considera que s’han d’incloure les dues competències transversals, o sigui, la digital i la personal, social i laboral?
- Considera que la llengua anglesa s’hauria d’incloure en el currículum? Considera que s’hauria d’introduir en el segon cicle?
- Considera que la distribució horària per cicles i nivells és adequada i ofereix suficient flexibilitat per donar resposta a les necessitats actuals de la població adulta?
- Considera que l’equivalència amb el MECR per a les llengües és l’adequada?
- Considera que l’equivalència amb el nivell de COMPETIC inicial és adequada?
- Com valora l’opció que aquests ensenyaments es puguin cursar en modalitat semipresencial o a distància?
- Creu que la nova proposta pot afavorir la disminució de l’abandonament escolar?
- La nova proposta dona resposta a les necessitats educatives de l’alumnat analfabet?
- La nova proposta dona resposta a les necessitats educatives de l’alumnat que es vol preparar per cursar el graduat en educació secundària?
- Considera que el currículum hauria d’incloure altres aspectes? Quines altres millores proposaria?
A qui va dirigit
- Centres de formació de persones adultes, tant de titularitat pública com privada.
- Alumnat actual i antic dels centres de formació de persones adultes.
- Institut Obert de Catalunya.
- Consorci per a la Normalització Lingüística.
- Oficina ACTIC.
- DGAIA.
- Serveis territorials d’educació.
- Ajuntaments i altres administracions locals.
- Universitats.
- Entitats vinculades a l’atenció i suport a col·lectius en situació de vulnerabilitat (dones, persones nouvingudes, persones amb necessitats educatives específiques, persones en risc d’exclusió social, etc.).
Share: