" class="part-icon-bars">

Estratègia Catalana per a l'Ocupació de Qualitat 2021-2030 (ECO-Q)

#estrategiacatalanadocupacio Procés participatiu amb les entitats que conformen el Sistema d’Ocupació de Catalunya

Fase 3 de 4
Resultats 05/12/2020 - 22/02/2021
Fases del procés

2.3 Com es podrien aplicar les noves tecnologies en els serveis oferts pel sistema públic d'ocupació

21/10/2020 15:09  
Crec que tal i com funciona de forma telemàtica el SOC/SEPE actualment, no ajuda gens a les persones que han de fer tràmits de forma virtual. Penso que s'hauria de dissenyar un sistema que fos àgil i senzill i molt més intuïtiu, per fer tràmits i gestions. Si aquests tràmits tenen a veure amb el SEPE, crec que se'ls hi hauria de poder traslladar.

Llistat d'adhesions

Esmenar Proposta Milloreu aquest proposta modificant la seva title i body
Número d'adhesions4

Referència: II-PROP-2020-10-79589
Versió 1 (de 1) veure altres versions

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/estrategiacatalanadocupacio/f/2968/proposals/79589/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/estrategiacatalanadocupacio/f/2968/proposals/79589/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentaris més votats

2 a favor (50.0%)

Cap comentari amb vots

0 en contra (0.0%)

Cap comentari amb vots

Conversa amb Roser Alegre
A favor  

Estic d'acord, si el que volem es que tots els col.lectius, inclosos el més vulnerables, ens acompanyin en aquest procés d'actualització a les noves tecnologies, els hi hem de posar fàcil . El SOC ha fet unes actualitzacions des de la pandèmia que les persones usuràries del nostre servei han agraït, però no així les del SEPE. Les actualitzacions però, han estat per agilitzar les gestions i no per aplicar les noves tecnologies al servei d'ocupació. Cal doncs, ser líders en aquest àmbit, la IA ens permet moltes accions, utilitzem-les.

Continuant amb el comentari i per fer aportacions més concretes:
A curt termini:
-analitzar la disponibilitat i coneixement tecnològic de les persones a qui han d'anar adreçades les accions i programes del SOC i tràmits del SEPE (treballar de manera conjunta)
-disposar la informació dels programes així com la inscripció que es realitzin a través dels dispositius que disposen
A mig termini:
-Treballar de manera coordinada SOC-SEPE
-Dotar de tecnologia a tots aquells col.lectius que ho necessitin i en paral.lel dotar-los de formació
-Comptar amb tots els dispositius locals en la dotació i la formació tecnològica que son els que coneixen els usuaris i saben com els poden ajudar
A llarg termini:
-Analitzar dades necessitats competencials de les empreses comarca per comarca amb IA
-Analitzar disponibilitat i competències persones treballadores comarca per comarca amb IA
-Dissenyar formacions per empreses i persones treballadores per cobrir necessitats
-Observatori d'innovació ocupacional

A favor  
FACILITAT EN L'ÚS: dissenyar un portal i una app que siguin: fàcils d'utilitzar, intuïtives, que donin un feedback immediat sobre si la gestió s'ha tramitat correctament....
TUTORIALS i INFOGRAFIES: que expliquin de forma fàcil i amb un llenguatge senzill, com realitzar els tràmits o participar en els serveis que ofereix el sistema públic d'ocupació.
SERVEI DE SUPORT: crear un servei de suport on, les persones que tenen problemes, puguin trucar o enviar un mail per rebre suport i sentir-se acompanyats.
FORMACIÓ EN NOVES TECNOLOGIES: Afavorir els programes formatius en noves tecnologies, contemplant els diferents nivells de necessitats (hi ha persones que necessitaran formació molt bàsica i d'altres que únicament necessitaran aprendre com optimitzar l'ús d'algun programa en concret)
PORTAL O APP de serveis del sistema públic d'ocupació EN LÍNIA: hi ha altres persones que valoren molt positivament fer tots els serveis de forma telemàtica, crear una alternativa d'ús fàcil.

Estic completament d'acord amb les propostes. També crec que s'ha de tenir en compte, que hi ha un nombre important de persones, que no només no tenen les competències per fer un ús de les eines informàtiques, sino que no disposen o d'ordinadors o d'un accés a internet. Molts d'ells disposen de dade i no sempre són il·limitades.
Crec que és molt important incrementar la formació depenent els nivells, més dirigida a accions pràctiques, per a que tinguin les eines per resoldre els problemes de tramitació amb les administracions.

Completament d'acord amb les propostes. Tot això paral·lelament amb garantir (com que o puc posar negreta ho torno a dir ) GARANTIR l'accés a la Xarxa.
Sense això no avançarem mai.. El sistema esta creant una NECESITAT sense GARANTIR l'ACCES ( ja abans de la COVID 19 )

Deixa el teu comentari

Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.

Carregant els comentaris ...