D - Repte 3: Fomentar la capacitat per a conduir i decidir la pròpia trajectòria professional
Concreció del repte:
Garantir que les persones puguin fer una tria lliure, informada i orientada dels seus perfils professionals, per exemple a través d’un pla professional.
Entregar a les persones els suficients instruments per fer lectures correctes del mercat laboral, de cara a poder decidir i posicionar-se correctament.
Fomentar serveis d’orientació professional vinculats amb estratègies de formació professional i qualificació, els quals permetin a les persones tenir clars els seus objectius, la seva vocació, els itineraris i recursos disponibles i factors que influeixen en l’ocupabilitat i l’entrada al mercat de treball. Cal que els itineraris i plans de formació i qualificació es vinculin als interessos de les persones.
Aconseguir que les persones treballadores vegin la formació com una oportunitat de millora
Incorporar eines d’orientació i inserció al mercat laboral en l’educació secundària i en moments de transició entre l’escola i el treball.
Iniciatives:
Programes d’orientació integral de la persona (professional, educativa, social, emocional)
Plans qualificadors des de l’educació secundària, per tal que les persones tinguin competències i recursos per l’entrada al mercat laboral, així com per saber on focalitzar-se
Elements curriculars centrats en la definició dels perfils professionals en nivells educatius finalistes (ESO, Batxillerat, etc.)
Sistema de qualificacions i competències professionals en nivells educatius finalistes (ESO, Batxillerat, etc.)
Acompanyament en la identificació competencial
Col·laboració d’Educació en l’orientació i acompanyament a la inserció
Més programes d’orientació
Programes d’orientació a les treballadores ocupades
Espais d’intercanvi d’experiències (persones que han trobat feina i empreses amb persones en busca d’ocupació)
Compartir