Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

D - Repte 3: Fomentar la capacitat per a conduir i decidir la pròpia trajectòria professional

Concreció del repte:

  • Garantir que les persones puguin fer una tria lliure, informada i orientada dels seus perfils professionals, per exemple a través d’un pla professional.

  • Entregar a les persones els suficients instruments per fer lectures correctes del mercat laboral, de cara a poder decidir i posicionar-se correctament.

  • Fomentar serveis d’orientació professional vinculats amb estratègies de formació professional i qualificació, els quals permetin a les persones tenir clars els seus objectius, la seva vocació, els itineraris i recursos disponibles i factors que influeixen en l’ocupabilitat i l’entrada al mercat de treball. Cal que els itineraris i plans de formació i qualificació es vinculin als interessos de les persones.

  • Aconseguir que les persones treballadores vegin la formació com una oportunitat de millora

  • Incorporar eines d’orientació i inserció al mercat laboral en l’educació secundària i en moments de transició entre l’escola i el treball.


Iniciatives:

  1. Programes d’orientació integral de la persona (professional, educativa, social, emocional)

  2. Plans qualificadors des de l’educació secundària, per tal que les persones tinguin competències i recursos per l’entrada al mercat laboral, així com per saber on focalitzar-se

  3. Elements curriculars centrats en la definició dels perfils professionals en nivells educatius finalistes (ESO, Batxillerat, etc.)

  4. Sistema de qualificacions i competències professionals en nivells educatius finalistes (ESO, Batxillerat, etc.)

  5. Acompanyament en la identificació competencial

  6. Col·laboració d’Educació en l’orientació i acompanyament a la inserció

  7. Més programes d’orientació

  8. Programes d’orientació a les treballadores ocupades

  9. Espais d’intercanvi d’experiències (persones que han trobat feina i empreses amb persones en busca d’ocupació)


Comentari

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir