Estratègia Catalana per a l'Ocupació de Qualitat 2021-2030 (ECO-Q)
#estrategiacatalanadocupacio Procés participatiu amb les entitats que conformen el Sistema d’Ocupació de Catalunya
D - Repte 6: Dissenyar una oferta formativa en funció de les competències a aconseguir i un sistema que permeti acreditar competències d'una persona
Concreció del repte:
- Dissenyar l'oferta formativa en funció de les competències a aconseguir i no tant per continguts. Proposta General de competències bàsiques: Idiomàtiques, digitals, comunicatives, interrelació, sostenibilitat... Específiques de nivell 1, 2, 3...
- Fomentar diagnòstics del mercat laboral en funció de les competències necessàries i no tant en llocs de treball i ocupacions.
- Dissenyar un sistema que armonitzi els resultats i qualificacions per tal de saber les competències de les que disposa una persona envers el mercat laboral.
- Garantir canals flexibles, oberts de forma permament i adaptats que permetin a les persones demostrar competències, inclús sense necessitat de fer obligatòriament formacions. El procés actual d’acreditació de competències està lligat a convocatòries amb una duració limitada, així com a determinades famílies professionals.
- Promoure la identificació del capital competencial de les persones com a base per treballar en el seu acompanyament i la dotació d’eines.
- Promoció del desenvolupament del sistema de valoració per competències
Iniciatives:
- Disseny de plans e formació per competències
- Canals àgils i disponibles per acreditar competències (element especialment rellevant per persones estrangeres, així com en sectors com el de cures)
- Accés continuat al sistema d’acreditació de competències
- Transferències de reconeixement ràpids i transparents entre el diferents sistemes de Formació Professional (FPB, FPI, FPO), així com les competències obtingudes a través del mercat laboral
- Integració efectiva dels sistemes de qualificació i formació professional (ensenyament, ocupació, laboral)
- Mapa d'indicadors centrat en l'evolució dels nivells de competències bàsiques i específiques obtingudes per la ciutadania
- Elements curriculars centrats en la definició dels perfils professionals en nivells educatius finalistes (ESO, Batxillerat, etc.)
- Sistema de qualificacions i competències professionals en nivells educatius finalistes (ESO, Batxillerat, etc.)
- Experiències qualificadores: conjunt d'estratègies, serveis, instruments que permeti a les persones obtenir les acreditacions i competències que li son necessàries per aconseguir la seva realització professionals
Trobades relacionades:
(D) Debat per videoconferència sobre l'Eix 4 - Apoderament de les persones treballadores i el sistema d'ocupació de Catalunya
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
0 comentaris
Carregant els comentaris ...
Deixa el teu comentari
Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.
Carregant els comentaris ...