Estratègia Catalana per a l'Ocupació de Qualitat 2021-2030 (ECO-Q)
#estrategiacatalanadocupacio Procés participatiu amb les entitats que conformen el Sistema d’Ocupació de Catalunya
D - Repte 10: Disminuir la bretxa digital i analitzar de forma crítica el canvi digital
Concreció del repte:
- Dedicar recursos a la formació i dotació d’eines a les persones envers les noves tecnologies i el sector digital, millorant les capacitats de treball en un entorn cada cop més virtual.
- Fomentar l’adquisició de competències digitals en l’àmbit rural
- Analitzar els canvis cap a la virtualitat de les accions formatives, donat que la presencialitat també té un valor i certs avantatges (com la proximitat o la possibilitat d’accés de persones que queden fora de l’àmbit digital). En aquest procés cal analitzar si el pas a digital és rendible tant social com econòmicament.
- Considerar que hi ha formacions molt tècniques que necessàriament han de tenir una part presencial.
- Atendre la bretxa digital dels col·lectius més vulnerables i tenir cura de no deixar a persones fora del sistema pel fet de tenir dificultats en relació a les noves tecnologies. Hi ha persones que per molts recursos que es posin en la formació digital, serà difícil que puguin adquirir les competències necessàries.
- Facilitació de l’accés a recursos TIC (hardware/software) per a reduir l’escletxa digital
- Cal assegurar la disponibilitat no només d’implements tecnològics i connexió a Internet per les formacions virtuals, sinó també d’espais (per exemple, biblioteques).
- Aprofitar les potencialitats de la formació digital (conciliació, menys desplaçaments, etc.).
- Ajudar a les entitats que fan formació a fer la transformació al format digital.
Iniciatives:
- Accés garantit a dispositius i recursos tecnològics
- Accés garantit a la connectivitat a tot el territori
- Formació en noves tecnologies
Trobades relacionades:
(D) Debat per videoconferència sobre l'Eix 4 - Apoderament de les persones treballadores i el sistema d'ocupació de Catalunya
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
0 comentaris
Carregant els comentaris ...
Deixa el teu comentari
Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.
Carregant els comentaris ...