F - Repte 4: Garantir serveis d’ocupació i formació àgils que donin respostes ràpides, integrals i adequades a la ciutadania
Concreció del repte:
Posar a la persona usuària al centre de l’atenció, treballant en base a les seves necessitats des de tots els àmbits.
Oferir un servei integral per ta d’identificar i retenir al talent – fomentar que només es recorri a les OTG quan s’està desocupat.
Agilitzar i facilitar els tràmits que les persones usuàries del SOC han de realitzar, els quals sovint impliquen desplaçaments.
Garantir una resposta ràpida, especialment a les persones desocupades.
Agilitzar la represa de les prestacions.
Millorar la comunicació amb la ciutadania.
Treballar la digitalització del sistema.
Reinventar les oficines per tal que siguin més obertes, més innovadores i amb major comunicació amb el territori.
Crear una porta d’entrada a l’administració pública que permeti a les persones usuàries obtenir la resposta que necessiten, independentment dels objectius de l’entitat concreta que atén.
Iniciatives:
Disminució de la burocràcia administrativa
Ús de les xarxes socials com a eina de comunicació i participació
Ecosistema digital en l’àmbit de la promoció econòmica (ocupació i empresa) que permeti un treball coordinar (compartir informació, dades, metodologies de treball, etc.). Després es podria també incorporar àmbits/àrees com serveis socials.
Simplificació de procediments
Finestreta única
Compartir