Estratègia Catalana per a l'Ocupació de Qualitat 2021-2030 (ECO-Q)
#estrategiacatalanadocupacio Procés participatiu amb les entitats que conformen el Sistema d’Ocupació de Catalunya
F - Repte 10: Millorar l’orientació que s’ofereix a les persones estudiants en el marc de l’educació secundària obligatòria
Concreció del repte:
- Aconseguir vincular les necessitats de les empreses, l’oferta de les universitats i l’orientació als instituts. Actualment a la comarca del Bages hi ha oferta d’estudis de química en universitats molt potents (UPC Manresa, per exemple), i aquesta carrera té molta sortida laboral a la comarca. No obstant, no hi ha gaire demanda de carreres de ciències/enginyeria química.
- Donar importància, valor i continuïtat a l’orientació que s’entrega a l’ESO per tal d’ajudar a les persones a conèixer les seves fortaleses, les oportunitats del mercat, etc., de manera que tinguin més coneixements a l’hora de prendre les decisions envers l’itinerari professional a seguir. L’orientació hauria de ser tant important com qualsevol altre assignatura.
Iniciatives:
- Accions per apropar la realitat laboral als joves des de l’Educació Secundària Obligatòria
- Orientació als instituts, en el marc de la qual es comuniqui a les persones estudiants quines ocupacions tenen futur
- Ús dels mitjans de comunicació (per exemple, sèries televisives) que fomentin la participació de les dones en les carreres i professions vinculades a les ciències, donat que és un sector amb molta sortida professional al territori (per exemple, la sèrie “Merlí” va fomentar que les persones joves s’interessessin per carreres de filosofia)
- Orientació de primer a quart d’ESO
Related meetings:
(F) Debat per videoconferència sobre l'Eix 5 - Cooperació i territorialització en el sistema d'ocupació de Catalunya - Alt Penedès, Anoia, Garraf, Bages, Berguedà, Moianès, Osona i Solsonès
Report inappropriate content
Is this content inappropriate?
0 comments
Loading comments ...
Add your comment
Sign in with your account or sign up to add your comment.
Loading comments ...