Estratègia Catalana per a l'Ocupació de Qualitat 2021-2030 (ECO-Q)
#estrategiacatalanadocupacio Procés participatiu amb les entitats que conformen el Sistema d’Ocupació de Catalunya
G - Característiques d'un Servei òptim del Sistema d’Ocupació de Catalunya
Cooperatiu, horitzontal i solidari:
- Deixar enrere la concepció de les PAO on les entitats locals són concebudes com la part de “baix”
- Estar units en una mateixa estratègia, estar tots a una
- Reptes i compromisos comuns i compartits
- Relacions interadministratives horitzontals
- Voluntat d’aportar i sumar sense por als protagonismes, entenent que totes treballem pel mateix territori i no per rebre reconeixements
- Més col·laborador que fiscalitzador
- Integrat en una estratègia nacional de desenvolupament socioeconòmic (reptes socioeconòmics nacionals)
- Col·laboratiu, identificant sinergies d’interessos d’agents amb poder i potència heterogènies
- Vinculat a les polítiques educatives en la perspectiva de millora de l’ocupabilitat i la qualificació del mercat de treball
Flexible, àgil, modern i eficient:
- Desburocratitzat
- No desregular
- Establir criteris més amplis per a les persones participants de qualsevol acció
- Facilitar la justificació econòmica
- Centrar en la millora de l’ocupabilitat
- Tràmits àgils i eficients
- Modernització i agilitat en els procediments
Adaptable:
- Capacitat d’adaptació i correcció de la normativa reguladora en fase d’execució
Estable:
- Continuïtat de les polítiques actives d’ocupació
- Estabilització de les persones professionals que apliquen i gestionen les polítiques actives d’ocupació
Territorialitzat, descentralitzat i referent al territori:
- Referent i proper per les persones del territori
- Fer de les delegacions territorials, entitats de referència per les entitats
Transparent i de confiança:
- Establir sistemes de confiança i transparència de dades entre agents per la reducció de tràmits
- Transparent
Inclusiu:
- Calen vincles amb Drets socials, que persones puguin aprofitar els programes. Potser hi ha persones en situació de molta vulnerabilitat i cal que puguin accedir-hi.
Basat en l’interès públic i posant les persones al centre:
- Priorització de l’atenció a les persones usuàries, per sobre de la gestió burocràtica
- Dinàmiques de col·laboració público-privades en funció de l’interès públic general
- Proper a les persones usuàries
Trobades relacionades:
(G) Debat per videoconferència sobre l'Eix 5 - Cooperació i territorialització en el sistema d'ocupació de Catalunya - Tarragona
Les inscripcions per a aquesta trobada es troben tancades. Si t'has inscrit i no has rebut la informació d'accés a la sessió al correu amb què et vas inscriure, contacta'ns a eco-q.soc@gencat.cat . Gràcies!
Es tracta d'una sessió de debat en línia utilitzant videoconferència en que es vol debatre sobre l’Estratègia Catalana per a l’Ocupació de Qualitat 2021-2030 (ECO-Q). Es tracta d’una reunió virtual, per la qual cosa no s’indica cap adreça física. Cal inscriure's prèviament.
En aquesta sessió es treballarà de manera més específica l’eix de debat 5, sobre Cooperació i territorialització en el sistema d’ocupació de Catalunya, al voltant dels dos àmbits de debat següents:
- Desplegament territorial de les polítiques actives d'ocupació
- Adaptació dels serveis a les necessitats del territori
Algunes de les preguntes que guiaran aquest debat són:
- Quines iniciatives s’han de dur a terme per aproximar el sistema d’ocupació al territori en línia amb el nou decret?
- Com ha de ser el model d’intervenció integral i de proximitat? Quins serveis? Fórmules de prestació?
- Hi ha d’haver un model d’oficines de treball compartides?
- Com es materialitza el paper del SOC en base a aquest nou model?
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
0 comentaris
Deixa el teu comentari
Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.
Carregant els comentaris ...