Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

J - Repte 1: Gestionar i aplicar les polítiques actives d’ocupació de forma integral, àgil, transparent i estable

Concreció del repte:

  • Establir línies i estratègies comunes entre els programes, de manera que s’ordenin tant les convocatòries com els programes disponibles, per tal d’oferir un servei més integral a les persones i que els diferents programes no es solapin.

  • Millorar la comunicació interna del SOC per garantir la coherència entre els diferents programes, així com per simplificar la sol·licitud i gestió d’aquests.

  • Igualar les condicions laborals de les persones que executen diferents programes d’ocupació.

  • Fomentar la planificació i l’adaptabilitat de les polítiques d’ocupació i dels programes i serveis que se’n deriven.

  • Fomentar una visió integral del desenvolupament local (territori, ocupació, empreses, agents, etc.).

  • Augmentar la transparència en els processos d’atorgament de subvencions.

  • Apostar per la concertació amb les entitats del territori.

  • Replantejar la complexitat de justificació del SOC i l’alt nivell de minoracions de subvencions.

  • Simplificar la gestió dels programes – l’alt nivell de tràmits treu temps per l’atenció a les persones i dificulta l’adaptació a les necessitats canviant.

  • Prioritzar programes plurianuals i transversals per sobre d’accions aïllades.

  • Revisar la temporalitat dels programes, per exemple en el marc de la consecució de resultats. En programes com el de la renda garantida, els resultats es solen aconseguir a més llarg termini.

  • Disminuir la part fiscalitzadora, punitiva i sancionadora pel no compliment de resultats en les subvencions. Per exemple, en el cas dels projectes singulars, alguns resultats depenen d’elements estructurals o que no depenen de l’entitat executora. Cal treballar per objectius i tenir indicadors, però la part punitiva en ocasions provoca que els ajuntament no sol·licitin certes subvencions per por a no poder complir els resultats requerits, les quals no obstant serien positives davant les necessitats presents al territori – cal tenir en compte, no obstant, que les entitats socials no solen tenir aquesta opció per la major dependència d’aquest finançament extern.

  • Corregir l’existència d’un cert maltractament institucional, fomentant relacions més horitzontals i igualitàries entre les entitats del sistema d’ocupació de Catalunya. Per exemple, s’exigeixen uns temps i uns resultats molt estrictes a les entitats que executen, però en canvi les respostes a al·legacions per part d’aquestes en ocasions triguen anys en ser respostes.


Iniciatives:

  1. Concertació amb les entitats col·laboradores

  2. Contractes programa per l’execució de les polítiques actives d’ocupació

  3. Transició de programes a serveis per assegurar la integralitat en l’atenció a les persones

  4. Programes amb continuïtat en el temps, plurianuals

  5. Ampliació i flexibilització de terminis per la presentació de subvencions – cal tenir en compte les possibilitat dels agents que les sol·liciten

  6. Ampliació de terminis un cop resoltes les subvencions

  7. Convocatòries de formació flexibles i amb temporalitats més llargues (per exemple bianuals)

  8. Separació de convocatòries, evitant la concentració al tercer trimestre

  9. Temporalització de l’oferta formativa (cronogrames) en els tempos de la convocatòria en els territoris

  10. Flexibilització dels requisits per les formacions

  11. Simplificació de tràmits burocràtics per a l’accés, execució i justificació de programes

  12. Convocatòries col·laboratives, no competitives, que fomentin la generació de xarxa

  13. Major comunicació entre administracions de forma prèvia a la resolució de convocatòries

  14. Participació dels agents tècnics en la presa de decisions, com un actor més

  15. Recursos formatius per les entitats i centres col·laboradors (com els recursos que s’ofereixen als centres formatius d’ensenyament)

  16. Facilitació d’un telèfon i d’una persona tècnica de referència en les prescripcions tècniques dels programes, a part del correu electrònic

  17. Persones tècniques del SOC vinculades al territori que acompanyin en la implementació i permetin una millor comunicació

  18. Revisió dels objectius resultats exigits – i les sancions per incompliment d’aquests – a nivell de subvencions i programes (per exemple, en el cas dels projectes singulars) per tal que s’adeqüin als temps i possibilitats reals de consecució als diferents territoris

  19. Continuïtat de les persones tècniques que executen els programes d’ocupació, possibilitant la formació d’equips més estables – difícil si es treballa per programes

Comentari

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir