Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Per al procés participatiu sobre l’Estratègia Catalana per a l'Ocupació de Qualitat 2021-2030 (ECO-Q), s'ha estructurat el debat en cinc eixos. A continuació, es proposen un conjunt de preguntes guia per a fomentar el debat en cada un dels eixos, al voltant de les quals es convida a les persones participants a realitzar noves propostes; així com comentaris i esmenes a les propostes realitzades per altres persones.

Eix 1: Implicació de les empreses en el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 1.1. Quins són els principals reptes des del punt de vista empresarial en relació al mercat de treball?
  • 1.2. Com es pot millorar la relació entre les empreses en el Sistema Públic d’Ocupació? Quins serveis hauria d’oferir? S’han de distingir serveis per la mida d’empresa, tipologia, etc.?
  • 1.3. Com es podria millorar la competitivitat empresarial i la capacitació i competitivitat de la població activa des del sistema d’ocupació?

Eix 2: L’impacte de les noves tecnologies al mercat de treball

  • 2.1. Quins reptes creieu que tindrà el món productiu durant el període 2021-2030?
  • 2.2. Quines iniciatives es podrien dur a terme des del Sistema Públic d’Ocupació per fer front als reptes?
  • 2.3. Com es podrien aplicar les noves tecnologies en els serveis oferts pel Sistema Públic d’Ocupació? I per accedir als serveis? Canals digitals?

Eix 3: Col·lectius d’atenció prioritària i el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 3.1. Com es pot fomentar la inserció laboral dels col·lectius d’atenció prioritària des del sistema d’ocupació?
  • 3.2. Quins serveis s’haurien d’oferir per aquests col·lectius i com s’haurien d’adaptar els serveis d’orientació i formació professional?
  • 3.3. Com es pot fomentar la motivació d’aquests col·lectius a participar al mercat laboral?
  • 3.4. Com es pot millorar la relació entre els agents que han de treballar per ajudar a les persones amb necessitats d’atenció prioritària a posicionar-se millor davant el mercat de treball?

Eix 4: Apoderament de les persones treballadores i el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 4.1. Quines necessitats i reptes planteja el mercat de treball en relació als treballadors i treballadores?
  • 4.2. Quines iniciatives es podrien dur a terme des del sistema d’ocupació per donar resposta a aquests reptes?
  • 4.3. Quins serveis ha d’oferir el Sistema Públic d’Ocupació? Com s’han de prioritzar aquests serveis?

Eix 5: Cooperació i territorialització en el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 5.1. Quines iniciatives s’han de dur a terme per aproximar el sistema d’ocupació al territori en línia amb el nou decret?
  • 5.2. Com ha de ser el model d’intervenció integral i de proximitat? Quins serveis? Quines han de ser les fórmules de prestació?
  • 5.3. Hi ha d’haver un model d’oficines de treball compartides?
  • 5.4. Com es materialitza el paper del SOC en base a aquest nou model?

Si la vostra proposta contesta una d'aquestes preguntes, indiqueu-ne el número de referència (p.ex. proposta respecte la pregunta 2.2)

169 propostes

D - Sistema transparent
C - Un sistema àgil
C - Sistema concertat
A - Repte 4: Generar noves oportunitats d’ocupació
B - Àgil i ràpid
Adaptació al territori
C - Repte 9: Garantir que el treball amb suport sigui un dret de les persones
E - Repte 10. Donar resposta ràpida i àgil als canvis que es produeixen en el sector de l’ocupació
C - Un sistema eficient
H - Repte 4: Redefinir el model d’oficines de treball del territori
J - Repte 9: Millorar la mobilitat al territori
J - Repte 1: Gestionar i aplicar les polítiques actives d’ocupació de forma integral, àgil, transparent i estable
C - Accessible, inclusiu i integrador
D - Sistema transformador
A - Repte 2: Definir serveis i programes que s’adaptin a les singularitats territorials
C - Col·laboratiu, coordinat i participat
C - Repte 17: Garantir/aconseguir contractacions de qualitat de les persones del sector d’ocupació, fomentant una major estabilitat
E - Repte 8. Proveir una atenció integral i especialitzada a les persones des de tot el sistema d’ocupació
B - Repte 4: Garantir l’accés universal a la formació i a l’ocupació de qualitat en el sector tecnològic
F - Repte 5: Cobrir les necessitats de les empreses i aconseguir una major implicació per part d’aquestes
G - Característiques d'un Servei òptim del Sistema d’Ocupació de Catalunya
J - Repte 7: Adaptar els programes a les particularitats del territori i del seu teixit empresarial
D - Repte 4: Assegurar l’accessibilitat dels processos de qualificació professional i a les diferents formacions
C - Repte 5: Garantir la prestació de serveis d’ocupació integrals i estables
H - Repte 2: Augmentar la coordinació entre els actors del territori
D - Qualitat del treball
D - Repte 7: Adaptar l’oferta formativa al territori i al mercat de treball, així com fomentar la implicació activa de les empreses en els projectes
C -Repte 10: Implicar a les empreses en les accions en el marc del sistema d’ocupació vers les persones pertinents a col·lectius d’atenció prioritària
C - Repte 13: Disminuir la bretxa digital
B - Proper, humà i centrat en les persones
D - Repte 11: Disminuir la bretxa de gènere tant en el marc del sistema de formació i qualificació com en l’accés al mercat laboral
F - Repte 9: Mesurar l’impacte real dels programes i les actuacions del sistema d’ocupació de Catalunya
B - Reflexions generals
Propostes DINCAT Federació Col·lectius d’atenció prioritària: Persones amb discapacitat intel·lectual
J - Repte 6: Millorar la qualitat de l’ocupació
D - Sistema àgil i flexible
E - Repte 5. Fomentar la valoració per competències en l’àmbit de l’ocupació
B - Repte 7: Promoure la sostenibilitat en l’àmbit de les noves tecnologies
G - Repte 2: Planificar, dissenyar i executar les accions des del territori
D - Repte 12: Garantir oportunitats d’ocupació a tothom, especialment a col·lectius especialment vulnerables
H - Característiques d'un Servei òptim del Sistema d'Ocupació de Catalunya
C - Especialitzat
C - Basat en evidència i dades
F - Repte 4: Garantir serveis d’ocupació i formació àgils que donin respostes ràpides, integrals i adequades a la ciutadania
A - Col·laboratiu, coordinat i participat
El paper de les Oficines de Treball en les estratègies territorials
E - Reflexions generals
A - Sistema estable
I - Repte 5: Oferir serveis d’ocupació adaptats a les necessitats de les empreses
A - Repte 1: Donar una major resposta per part del sistema d’ocupació a les necessitats de les empreses
E - Accessible, inclusiu, integrador i igualitari
E - Coordinat, col·laboratiu i cooperatiu
E - Transparent
A - Àgil i flexible
I - Repte 2: Adaptar les polítiques actives d’ocupació a les necessitats i característiques del territori
C - Repte 14: Evitar la cronificació de col·lectius en el recurs de demanda d’ocupació
C - Transparent i obert
G - Repte 5: Fomentar la proximitat i implicació del teixit empresarial i dels sectors professionals a les polítiques actives d’ocupació
J - Repte 8: Disminuir la bretxa digital present a la societat
A - Sistema inclusiu
C - Repte 12: Reduir la bretxa formativa i combatre l’analfabetisme
C - Un sistema estable
F - Repte 7: Afrontar les noves realitats, definint quines seran les professions i competències requerides durant els propers anys
C - Repte 6: Garantir una prestació de serveis d’ocupació àgil i coherent
I - Repte 1: Fomentar la coordinació i el treball en xarxa de les entitats del sistema d’ocupació de Catalunya
G - Repte 6: Fomentar el repoblament a través de les polítiques actives d’ocupació
D - Sistema ètic
J - Repte 5: Fomentar la millora sociolaboral dels col·lectius més vulnerables
G - Repte 1: Assegurar la coordinació entre tots els agents del sistema d’ocupació de Catalunya
Propostes DINCAT Federació Col·lectius d’atenció prioritària: Persones amb discapacitat intel·lectual
B - Sistema referent
B - Repte 2: Reduir i eliminar la bretxa digital
A - Repte 5: Millorar la provisió dels serveis del sistema d’ocupació
B - Repte 8: Apropar el sistema d’ocupació de Catalunya a les empreses com una eina útil per a aquestes
C - Repte 3: Garantir serveis d’ocupació accessibles i adaptats, tant a les necessitats de les persones com dels diferents territoris
A - Reflexions generals
C - Un sistema innovador
B - Tecnològic i innovador
D - Repte 5: Posar a l’abast de les persones tota la informació necessària del sistema d’ocupació de Catalunya perquè puguin apoderar-se
C - Repte 15: Augmentar la quantitat d’oferta laboral en el mercat protegit
F - Repte 3: Atendre de forma adequada a persones de col·lectius d’atenció prioritària o que requereixin d’una atenció específica
F - Repte 10: Millorar l’orientació que s’ofereix a les persones estudiants en el marc de l’educació secundària obligatòria
I - Repte 3: Garantir la qualitat i eficàcia de les polítiques actives d’ocupació
I - Repte 8: Millorar la mobilitat al territori
2.3 Com es podrien aplicar les noves tecnologies en els serveis oferts pel sistema públic d'ocupació
B - Sistema flexible
J - Característiques d'un Servei òptim del Sistema d'Ocupació de Catalunya
B - Treball de qualitat
C - Reflexions generals
C - Un sistema de qualitat
C - Un sistema directe
H - Repte 8: Abordar i reduir la bretxa digital
F - Repte 1: Fomentar una major coordinació entre els diferents agents i entitats que treballen envers l’ocupació al territori
B - Repte 1: Promoure la digitalització de les empreses
Reconeixement singularitat i inclusió de la salut mental als Eixos de l'estratègia Catalana per l'Ocupació de Qualitat 2021-2030
C - Repte 8: Definir estratègies d’atenció a grups de persones, per atendre la dimensió col·lectiva de la necessitat d’ocupació
I - Característiques d'un Servei òptim del Sistema d'Ocupació de Catalunya
H - Repte 10: Potenciar la formació per aconseguir ocupació de qualitat
B - Personalitzat i adaptat
G - Repte 7: Millorar la connectivitat i comunicació amb transport públic del Camp de Tarragona
Resultats per pàgina:
100
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir