Cambios en "Eje 1 Cultura de Paz en Girona"
Título (Castellano)
- +Eje 1 Cultura de Paz en Girona
Descripción (Castellano)
-
+
Sesión deliberativa en Girona.
Eje 1: Cultura de paz
La paz no es la ausencia de la guerra, sino la ausencia de violencias. La cultura de paz es la capacidad de gestionar la discrepancia (los conflictos) de manera constructiva. Se trata, por tanto, del conjunto de valores, actitudes, costumbres y comportamientos que reflejan el respeto a la vida, al ser humano y a su dignidad, y que ponen en primer plano los derechos humanos y el rechazo a la violencia en todas sus formas. La conversación bajo este eje se centrará en dos temas:
- +
Educación para la paz. La educación para la paz debe formar parte de los objetivos y de los aprendizajes comunes para todos los niños, adolescentes, jóvenes y adultos. Se debe trabajar desde la educación reglada (en gran parte obligatoria); la educación no reglada, en el ocio fundamentalmente, pero también los espacios culturales; la formación y la investigación relacionadas con las instituciones de enseñanza superior y también de carácter activista y social; y el discurso y los relatos de los medios de comunicación y de las redes sociales. Es necesario que incluya el conocimiento y la reflexión sobre las causas y las consecuencias de los conflictos violentos y los procesos de paz existentes actualmente en el mundo.
- +
Diálogo y convivencia. Todas y todos convivimos con el conflicto permanentemente, pero a veces los conflictos escalan y pueden alterar la convivencia social. El conflicto puede generar desconfianza, prejuicios, discursos de odio y polarización tóxica. El diálogo es una herramienta fundamental en la prevención y la gestión de los conflictos y la protección de la convivencia. No siempre existen las condiciones necesarias para un diálogo, pero siempre podemos contribuir a propiciarlas.
- +
Consulta la ficha diagnóstico de este eje.
Descripción (Català)
-
-
Sessió deliberativa a Girona.
Eix 1: Educació per la pau
La pau no és l’absència de la guerra, sinó l’absència de violències. La cultura de pau és la capacitat de gestionar la discrepància (els conflictes) de manera constructiva. Es tracta, per tant, del conjunt de valors, actituds, costums i comportaments que reflecteixen el respecte a la vida, a l’ésser humà i a la seva dignitat, i que posen en primer pla els drets humans i el rebuig a la violència en totes les seves formes.
La conversa sota aquest eix se centrarà en dos temes:
- -
Educació per la pau. L’educació per la pau ha de formar part dels objectius i dels aprenentatges comuns per a tots els infants, adolescents, joves i adults. S’ha de treballar des de l’educació reglada (en gran part obligatòria); l’educació no reglada, en el lleure fonamentalment, però també els espais culturals; la formació i la recerca relacionades amb les institucions d’ensenyament superior i també de caràcter activista i social; i el discurs i els relats dels mitjans de comunicació i de les xarxes socials. Cal que inclogui el coneixement i la reflexió sobre les causes i les conseqüències dels conflictes violents i els processos de pau existents actualment al món.
- -
Diàleg i convivència. Totes i tots convivim amb el conflicte permanentment, però de vegades els conflictes escalen i poden alterar la convivència social. El conflicte pot generar desconfiança, prejudicis, discursos d’odi i polarització tòxica. El diàleg és una eina fonamental en la prevenció i la gestió dels conflictes i la protecció de la convivència. No sempre hi ha les condicions necessàries per a un diàleg, però sempre podem contribuir a propiciar-les.
-
+
Sessió deliberativa a Girona.
Eix 1: Educació per la pau
La pau no és l’absència de la guerra, sinó l’absència de violències. La cultura de pau és la capacitat de gestionar la discrepància (els conflictes) de manera constructiva. Es tracta, per tant, del conjunt de valors, actituds, costums i comportaments que reflecteixen el respecte a la vida, a l’ésser humà i a la seva dignitat, i que posen en primer pla els drets humans i el rebuig a la violència en totes les seves formes.
La conversa sota aquest eix se centrarà en dos temes:
- +
Educació per la pau. L’educació per la pau ha de formar part dels objectius i dels aprenentatges comuns per a tots els infants, adolescents, joves i adults. S’ha de treballar des de l’educació reglada (en gran part obligatòria); l’educació no reglada, en el lleure fonamentalment, però també els espais culturals; la formació i la recerca relacionades amb les institucions d’ensenyament superior i també de caràcter activista i social; i el discurs i els relats dels mitjans de comunicació i de les xarxes socials. Cal que inclogui el coneixement i la reflexió sobre les causes i les conseqüències dels conflictes violents i els processos de pau existents actualment al món.
- +
Diàleg i convivència. Totes i tots convivim amb el conflicte permanentment, però de vegades els conflictes escalen i poden alterar la convivència social. El conflicte pot generar desconfiança, prejudicis, discursos d’odi i polarització tòxica. El diàleg és una eina fonamental en la prevenció i la gestió dels conflictes i la protecció de la convivència. No sempre hi ha les condicions necessàries per a un diàleg, però sempre podem contribuir a propiciar-les.
Consulta la fitxa temàtica de l'eix 1 aquí.
Les inscripcions per aquesta sessió tanquen el 14 de juny.
Compartir