" class="part-icon-bars">

Consulta pública prèvia a l'elaboració d'un Projecte de decret pel qual es determinin les tasques del personal administratiu, incloses les que afecten l’accés a dades sanitàries, en l’àmbit de les entitats proveïdores de serveis sanitaris a càrrec del Servei Català de la Salut

Consulta pública prèvia sobre l'elaboració d'un Projecte de decret pel qual es determinin les tasques del personal administratiu, incloses les que afecten l’accés de dades sanitàries, en l’àmbit de les entitats proveïdores de serveis sanitaris a càrrec del Servei Català de la Salut

Fase 2 de 2
Fasa de retorn 16/02/2024 - 19/04/2024
Veure les fases

Canvis a "Adaptar els SI en comptes de donar accés indiscriminat a la HC dels pacients"

Mode de vista de comparació:

Títol

  • +{"ca"=>"Adaptar els SI en comptes de donar accés indiscriminat a la HC dels pacients"}
  • +{"ca"=>"Adaptar els SI en comptes de donar accés indiscriminat a la HC dels pacients"}
Esborrats
Addicions
  • +{"ca"=>"Adaptar els SI en comptes de donar accés indiscriminat a la HC dels pacients"}
Esborrats
Addicions
  • +{"ca"=>"Adaptar els SI en comptes de donar accés indiscriminat a la HC dels pacients"}

Cos

  • +["

    Les meves aportacions van en la línia d’indicar que la desburocratització passa mes pels sistemes d’informació que no pas per la redistribució de les tasques, que no dubto que en algun centre puguin ser necessàries, però en tot cas jo veig més eficient millorar els sistemes d’informació assistencials per permetre que el personal administratiu pugui realitzar les tasques que li son assignades que no pas que puguin accedir a l’historial clínic dels pacients doncs no tenen la formació necessària per prendre decisions a nivell clínic, per tant, no veig perquè necessiten accedir a tota la història clínica dels pacients.

    En aquesta línia penso que haurien de poder accedir a certes dades a l’hora de fer els tràmits prescrits pels assistencials i relacionar-se amb el pacient. Per exemple, un cas molt clar es la recollida de dades de l’empresa en el cas de tramitar una IT. Ara ho fa el metge i li fa perdre molt de temps. En aquest cas, al meu entendre, el metge només hauria de determinar si el procés requereix una IT i la durada prevista, i tota la paperassa ja la podria gestionar personal administratiu. Però aquest personal hauria de poder fer aquestes gestions dels del seu entorn assistencial, no hauria de ser necessari que accedís a l’entorn clínic per fer les gestions administratives. Si bé tindria accés a les dades clíniques del procés com el diagnòstic (no a tot l’historial clínic del pacient).

    I seguint amb els sistemes d’informació el que a mi em sembla més greu i rellevant es que des del mateix CatSalut s’imposi la utilització d’un determinat sistema d’informació per a una determinada activitat o línia assistencial, sense tenir en compte les excepcions que hi ha arreu del territori, habitualment motivades per la manca de professionals sanitaris. En aquests casos excepcionals el CatSalut, a través de la Regió Sanitària corresponent, opta per una reordenació dels serveis per afavorir la optimització de recursos i així poder donar el servei sanitari adequat i, alhora, reduir despesa al sistema públic. Em refereixo a activitats que el CatSalut considera \"de Primària\" però que les realitza una entitat proveïdora hospitalària, com poden ser el PADES, ASSIR, drogodependències, certes activitats de salut mental, programes de cribatge, etc... En aquest casos s’obliga a la entitat proveïdora a utilitzar dos sistemes d’informació diferents: eCAP per a les activitats que CatSalut ha catalogat com Primària (o ALMA per al cribatge de càncer de mama) i el sistema d’informació hospitalari propi del centre d’aguts. Per tant, els professionals sanitaris i administratius han d’aprendre, conèixer i utilitzar dos sistemes d’informació diferents i en la majoria de casos s’acaba fent un doble registre de les dades per tal de poder donar resposta a les sol·licituds de dades que fa la mateixa administració. Des del meu punt de vista aquestes excepcions s’haurien de resoldre des dels sistemes d’informació amb dues línies d’actuació:

    1.implementar els registres, circuits i integracions necessaris en els sistemes d’informació del centre que realitzar l’activitat, es a dir, en el sistema d’informació hospitalari

    2.l’explotació de les dades des dels serveis centrals del CatSalut haurien de recollir les dades no només del sistema d’informació eCAP sinó també dels sistemes d’informació dels centres sanitaris que son una excepció, ja sigui directament en el cas del SAP ARGOS o bé facilitant un sistema de càrrega de les dades automatitzat i no manual com ho fan ara.

    Des del meu punt de vista s’ha invertit molts diners públics en dos projectes com son la Història Clínica Compartida de Catalunya (ara HES) i el iS3 justament per afavorir i facilitar el traspàs automatitzat de la informació clínica i assistencial entre diferents sistemes d’informació però el mateix CatSalut no ho explota en tots els casos i demana als centres sanitaris, i per tant, als professionals que hi treballen, que registrin dues i tres vegades les dades d’activitat. Quan es podria implementar solucions per a que els sistemes d’informació dels centres i dels serveis centrals del Catsalut es comuniquessin i alleugerir així la càrrega que suposa per als professionals, també sanitaris.

    "]
  • +["<p>Les meves aportacions van en la línia d’indicar que la desburocratització passa mes pels sistemes d’informació que no pas per la redistribució de les tasques, que no dubto que en algun centre puguin ser necessàries, però en tot cas jo veig més eficient millorar els sistemes d’informació assistencials per permetre que el personal administratiu pugui realitzar les tasques que li son assignades que no pas que puguin accedir a l’historial clínic dels pacients doncs no tenen la formació necessària per prendre decisions a nivell clínic, per tant, no veig perquè necessiten accedir a tota la història clínica dels pacients.</p><p>En aquesta línia penso que haurien de poder accedir a certes dades a l’hora de fer els tràmits prescrits pels assistencials i relacionar-se amb el pacient. Per exemple, un cas molt clar es la recollida de dades de l’empresa en el cas de tramitar una IT. Ara ho fa el metge i li fa perdre molt de temps. En aquest cas, al meu entendre, el metge només hauria de determinar si el procés requereix una IT i la durada prevista, i tota la paperassa ja la podria gestionar personal administratiu. Però aquest personal hauria de poder fer aquestes gestions dels del seu entorn assistencial, no hauria de ser necessari que accedís a l’entorn clínic per fer les gestions administratives. Si bé tindria accés a les dades clíniques del procés com el diagnòstic (no a tot l’historial clínic del pacient).</p><p>I seguint amb els sistemes d’informació el que a mi em sembla més greu i rellevant es que des del mateix CatSalut s’imposi la utilització d’un determinat sistema d’informació per a una determinada activitat o línia assistencial, sense tenir en compte les excepcions que hi ha arreu del territori, habitualment motivades per la manca de professionals sanitaris. En aquests casos excepcionals el CatSalut, a través de la Regió Sanitària corresponent, opta per una reordenació dels serveis per afavorir la optimització de recursos i així poder donar el servei sanitari adequat i, alhora, reduir despesa al sistema públic. Em refereixo a activitats que el CatSalut considera \"de Primària\" però que les realitza una entitat proveïdora hospitalària, com poden ser el PADES, ASSIR, drogodependències, certes activitats de salut mental, programes de cribatge, etc... En aquest casos s’obliga a la entitat proveïdora a utilitzar dos sistemes d’informació diferents: eCAP per a les activitats que CatSalut ha catalogat com Primària (o ALMA per al cribatge de càncer de mama) i el sistema d’informació hospitalari propi del centre d’aguts. Per tant, els professionals sanitaris i administratius han d’aprendre, conèixer i utilitzar dos sistemes d’informació diferents i en la majoria de casos s’acaba fent un doble registre de les dades per tal de poder donar resposta a les sol·licituds de dades que fa la mateixa administració. Des del meu punt de vista aquestes excepcions s’haurien de resoldre des dels sistemes d’informació amb dues línies d’actuació:</p><p>1.implementar els registres, circuits i integracions necessaris en els sistemes d’informació del centre que realitzar l’activitat, es a dir, en el sistema d’informació hospitalari</p><p>2.l’explotació de les dades des dels serveis centrals del CatSalut haurien de recollir les dades no només del sistema d’informació eCAP sinó també dels sistemes d’informació dels centres sanitaris que son una excepció, ja sigui directament en el cas del SAP ARGOS o bé facilitant un sistema de càrrega de les dades automatitzat i no manual com ho fan ara.</p><p>Des del meu punt de vista s’ha invertit molts diners públics en dos projectes com son la Història Clínica Compartida de Catalunya (ara HES) i el iS3 justament per afavorir i facilitar el traspàs automatitzat de la informació clínica i assistencial entre diferents sistemes d’informació però el mateix CatSalut no ho explota en tots els casos i demana als centres sanitaris, i per tant, als professionals que hi treballen, que registrin dues i tres vegades les dades d’activitat. Quan es podria implementar solucions per a que els sistemes d’informació dels centres i dels serveis centrals del Catsalut es comuniquessin i alleugerir així la càrrega que suposa per als professionals, també sanitaris.</p>"]
Esborrats
Addicions
  • +["

    Les meves aportacions van en la línia d’indicar que la desburocratització passa mes pels sistemes d’informació que no pas per la redistribució de les tasques, que no dubto que en algun centre puguin ser necessàries, però en tot cas jo veig més eficient millorar els sistemes d’informació assistencials per permetre que el personal administratiu pugui realitzar les tasques que li son assignades que no pas que puguin accedir a l’historial clínic dels pacients doncs no tenen la formació necessària per prendre decisions a nivell clínic, per tant, no veig perquè necessiten accedir a tota la història clínica dels pacients.

    En aquesta línia penso que haurien de poder accedir a certes dades a l’hora de fer els tràmits prescrits pels assistencials i relacionar-se amb el pacient. Per exemple, un cas molt clar es la recollida de dades de l’empresa en el cas de tramitar una IT. Ara ho fa el metge i li fa perdre molt de temps. En aquest cas, al meu entendre, el metge només hauria de determinar si el procés requereix una IT i la durada prevista, i tota la paperassa ja la podria gestionar personal administratiu. Però aquest personal hauria de poder fer aquestes gestions dels del seu entorn assistencial, no hauria de ser necessari que accedís a l’entorn clínic per fer les gestions administratives. Si bé tindria accés a les dades clíniques del procés com el diagnòstic (no a tot l’historial clínic del pacient).

    I seguint amb els sistemes d’informació el que a mi em sembla més greu i rellevant es que des del mateix CatSalut s’imposi la utilització d’un determinat sistema d’informació per a una determinada activitat o línia assistencial, sense tenir en compte les excepcions que hi ha arreu del territori, habitualment motivades per la manca de professionals sanitaris. En aquests casos excepcionals el CatSalut, a través de la Regió Sanitària corresponent, opta per una reordenació dels serveis per afavorir la optimització de recursos i així poder donar el servei sanitari adequat i, alhora, reduir despesa al sistema públic. Em refereixo a activitats que el CatSalut considera \"de Primària\" però que les realitza una entitat proveïdora hospitalària, com poden ser el PADES, ASSIR, drogodependències, certes activitats de salut mental, programes de cribatge, etc... En aquest casos s’obliga a la entitat proveïdora a utilitzar dos sistemes d’informació diferents: eCAP per a les activitats que CatSalut ha catalogat com Primària (o ALMA per al cribatge de càncer de mama) i el sistema d’informació hospitalari propi del centre d’aguts. Per tant, els professionals sanitaris i administratius han d’aprendre, conèixer i utilitzar dos sistemes d’informació diferents i en la majoria de casos s’acaba fent un doble registre de les dades per tal de poder donar resposta a les sol·licituds de dades que fa la mateixa administració. Des del meu punt de vista aquestes excepcions s’haurien de resoldre des dels sistemes d’informació amb dues línies d’actuació:

    1.implementar els registres, circuits i integracions necessaris en els sistemes d’informació del centre que realitzar l’activitat, es a dir, en el sistema d’informació hospitalari

    2.l’explotació de les dades des dels serveis centrals del CatSalut haurien de recollir les dades no només del sistema d’informació eCAP sinó també dels sistemes d’informació dels centres sanitaris que son una excepció, ja sigui directament en el cas del SAP ARGOS o bé facilitant un sistema de càrrega de les dades automatitzat i no manual com ho fan ara.

    Des del meu punt de vista s’ha invertit molts diners públics en dos projectes com son la Història Clínica Compartida de Catalunya (ara HES) i el iS3 justament per afavorir i facilitar el traspàs automatitzat de la informació clínica i assistencial entre diferents sistemes d’informació però el mateix CatSalut no ho explota en tots els casos i demana als centres sanitaris, i per tant, als professionals que hi treballen, que registrin dues i tres vegades les dades d’activitat. Quan es podria implementar solucions per a que els sistemes d’informació dels centres i dels serveis centrals del Catsalut es comuniquessin i alleugerir així la càrrega que suposa per als professionals, també sanitaris.

    "]
Esborrats
Addicions
  • +["<p>Les meves aportacions van en la línia d’indicar que la desburocratització passa mes pels sistemes d’informació que no pas per la redistribució de les tasques, que no dubto que en algun centre puguin ser necessàries, però en tot cas jo veig més eficient millorar els sistemes d’informació assistencials per permetre que el personal administratiu pugui realitzar les tasques que li son assignades que no pas que puguin accedir a l’historial clínic dels pacients doncs no tenen la formació necessària per prendre decisions a nivell clínic, per tant, no veig perquè necessiten accedir a tota la història clínica dels pacients.</p><p>En aquesta línia penso que haurien de poder accedir a certes dades a l’hora de fer els tràmits prescrits pels assistencials i relacionar-se amb el pacient. Per exemple, un cas molt clar es la recollida de dades de l’empresa en el cas de tramitar una IT. Ara ho fa el metge i li fa perdre molt de temps. En aquest cas, al meu entendre, el metge només hauria de determinar si el procés requereix una IT i la durada prevista, i tota la paperassa ja la podria gestionar personal administratiu. Però aquest personal hauria de poder fer aquestes gestions dels del seu entorn assistencial, no hauria de ser necessari que accedís a l’entorn clínic per fer les gestions administratives. Si bé tindria accés a les dades clíniques del procés com el diagnòstic (no a tot l’historial clínic del pacient).</p><p>I seguint amb els sistemes d’informació el que a mi em sembla més greu i rellevant es que des del mateix CatSalut s’imposi la utilització d’un determinat sistema d’informació per a una determinada activitat o línia assistencial, sense tenir en compte les excepcions que hi ha arreu del territori, habitualment motivades per la manca de professionals sanitaris. En aquests casos excepcionals el CatSalut, a través de la Regió Sanitària corresponent, opta per una reordenació dels serveis per afavorir la optimització de recursos i així poder donar el servei sanitari adequat i, alhora, reduir despesa al sistema públic. Em refereixo a activitats que el CatSalut considera \"de Primària\" però que les realitza una entitat proveïdora hospitalària, com poden ser el PADES, ASSIR, drogodependències, certes activitats de salut mental, programes de cribatge, etc... En aquest casos s’obliga a la entitat proveïdora a utilitzar dos sistemes d’informació diferents: eCAP per a les activitats que CatSalut ha catalogat com Primària (o ALMA per al cribatge de càncer de mama) i el sistema d’informació hospitalari propi del centre d’aguts. Per tant, els professionals sanitaris i administratius han d’aprendre, conèixer i utilitzar dos sistemes d’informació diferents i en la majoria de casos s’acaba fent un doble registre de les dades per tal de poder donar resposta a les sol·licituds de dades que fa la mateixa administració. Des del meu punt de vista aquestes excepcions s’haurien de resoldre des dels sistemes d’informació amb dues línies d’actuació:</p><p>1.implementar els registres, circuits i integracions necessaris en els sistemes d’informació del centre que realitzar l’activitat, es a dir, en el sistema d’informació hospitalari</p><p>2.l’explotació de les dades des dels serveis centrals del CatSalut haurien de recollir les dades no només del sistema d’informació eCAP sinó també dels sistemes d’informació dels centres sanitaris que son una excepció, ja sigui directament en el cas del SAP ARGOS o bé facilitant un sistema de càrrega de les dades automatitzat i no manual com ho fan ara.</p><p>Des del meu punt de vista s’ha invertit molts diners públics en dos projectes com son la Història Clínica Compartida de Catalunya (ara HES) i el iS3 justament per afavorir i facilitar el traspàs automatitzat de la informació clínica i assistencial entre diferents sistemes d’informació però el mateix CatSalut no ho explota en tots els casos i demana als centres sanitaris, i per tant, als professionals que hi treballen, que registrin dues i tres vegades les dades d’activitat. Quan es podria implementar solucions per a que els sistemes d’informació dels centres i dels serveis centrals del Catsalut es comuniquessin i alleugerir així la càrrega que suposa per als professionals, també sanitaris.</p>"]
Autoria de la versió
Avatar Cristina Deulofeu
Versió creada el 24/01/2024 18:01