" class="part-icon-bars">

Consulta pública prèvia a l'elaboració d'un Projecte de decret pel qual es determinin les tasques del personal administratiu, incloses les que afecten l’accés a dades sanitàries, en l’àmbit de les entitats proveïdores de serveis sanitaris a càrrec del Servei Català de la Salut

Consulta pública prèvia a l’elaboració d'un Projecte de decret pel qual es determinin les tasques del personal administratiu, incloses les que afecten l’accés a dades sanitàries, en l’àmbit de les entitats proveïdores de serveis sanitaris a càrrec del Servei Català de la Salut

Phase 2 of 2
Retorn 16/02/2024 - 19/04/2024
Process phases

Més reconeixement i diferenciació en la seva categoria professional

15/02/2024 12:47  

Respecte a la primera pregunta. Sí, considerem que el personal administratiu pot desenvolupar funcions pròpies dins d’un equip multidisciplinari, un equip clínic i assistencial que pot guanyar temps valuós per dedicar als pacients a la vegada que, rebre suport en la gestió assistencial afavorint l’organització del treball i guanyant descarrega en tot allò que representi tràmits administratius.  Entenen que l'administratiu hauria de ser un membre actiu en l’equip interdisciplinari.

En resposta a la segona pregunta: Sí, de fet, ajudaria a que cada professional que formi part de l’equip pugui centrar-se en oferir una atenció centrada en la persona des de la seva vessant professional. L'administratiu sanitari acompanya a l’usuari en el procés assistencial donant una atenció directa per resoldre situacions no clíniques. Ara bé, per poder garantir aquesta millor experiència i accessibilitat és imprescindible que tingui accés a la informació rellevant dels pacients. Per exemple, gestió de transport sanitari, l’accés a l’HC3 que els hi permetria l’autonomia necessària per poder dar una atenció personalitzada, eficient i eficaç als usuaris en tots els àmbits assistencials. L'administratiu sanitari, en l’actualitat, té un perfil professional amb competències pertanyés a la branca sanitària que li permeten desenvolupar les funcions encomanades i aquestes, podrien ser més especialitzades amb una desburocratització del sistema. S’ha de exigir una formació diferenciada i un reconeixement econòmic. Treballar en xarxa, sensibilitzar a la resta de professionals i aconseguir el recolzament de les administracions repercutiria en benefici dels usuaris i empoderaria aquesta nova figura professional que cada vegada té més força en sanitat.

Entorn a l’experiència del pacient, totalment sí, des de la nostre experiència hem observat un canvi molt important. Hem implementat una nova figura i els resultats han estat immillorables, arribem a detectar espais de millora. Hi ha àrees relacionades amb l’organització del treball, gestió documental i tràmits, atenció directe , entre altres, que estan sent assumides per administratius sanitaris i que comporten una descarrega important l’equip interdisciplinari facilitant-los la seva feina. La clau per prestar una millor atenció als usuaris passa per una desburocratització de les tasques encomanades a cada col·lectiu.

Reference: II-PROP-2024-02-88408
Version number 1 (of 1) see other versions

Share link:

Please paste this code in your page:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/funcionsadmin/f/3977/proposals/88408/embed.js?locale=en"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/funcionsadmin/f/3977/proposals/88408/embed.html?locale=en" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Most voted comments

0 in favor (0%)

No comments with votes found

0 against (0%)

No comments with votes found

0 comments

Add your comment

Sign in with your account or sign up to add your comment.

Loading comments ...