Consulta pública previa a la elaboración de un Proyecto de decreto por el que se determinen las tareas del personal administrativo, incluidas las que afectan al acceso a datos sanitarios, en el ámbito de las entidades proveedoras de servicios sanitarios a cargo del Servicio Catalán de la Salud
Consulta pública previa a la elaboración de un Proyecto de decreto por el que se determinen las tareas del personal administrativo, incluidas las que afectan al acceso a datos sanitarios, en el ámbito de las entidades proveedoras de servicios sanitarios a cargo del Servicio Catalán de la Salud
Més reconeixement i diferenciació en la seva categoria professional
Respecte a la primera pregunta. Sí, considerem que el personal administratiu pot desenvolupar funcions pròpies dins d’un equip multidisciplinari, un equip clínic i assistencial que pot guanyar temps valuós per dedicar als pacients a la vegada que, rebre suport en la gestió assistencial afavorint l’organització del treball i guanyant descarrega en tot allò que representi tràmits administratius. Entenen que l'administratiu hauria de ser un membre actiu en l’equip interdisciplinari.
En resposta a la segona pregunta: Sí, de fet, ajudaria a que cada professional que formi part de l’equip pugui centrar-se en oferir una atenció centrada en la persona des de la seva vessant professional. L'administratiu sanitari acompanya a l’usuari en el procés assistencial donant una atenció directa per resoldre situacions no clíniques. Ara bé, per poder garantir aquesta millor experiència i accessibilitat és imprescindible que tingui accés a la informació rellevant dels pacients. Per exemple, gestió de transport sanitari, l’accés a l’HC3 que els hi permetria l’autonomia necessària per poder dar una atenció personalitzada, eficient i eficaç als usuaris en tots els àmbits assistencials. L'administratiu sanitari, en l’actualitat, té un perfil professional amb competències pertanyés a la branca sanitària que li permeten desenvolupar les funcions encomanades i aquestes, podrien ser més especialitzades amb una desburocratització del sistema. S’ha de exigir una formació diferenciada i un reconeixement econòmic. Treballar en xarxa, sensibilitzar a la resta de professionals i aconseguir el recolzament de les administracions repercutiria en benefici dels usuaris i empoderaria aquesta nova figura professional que cada vegada té més força en sanitat.
Entorn a l’experiència del pacient, totalment sí, des de la nostre experiència hem observat un canvi molt important. Hem implementat una nova figura i els resultats han estat immillorables, arribem a detectar espais de millora. Hi ha àrees relacionades amb l’organització del treball, gestió documental i tràmits, atenció directe , entre altres, que estan sent assumides per administratius sanitaris i que comporten una descarrega important l’equip interdisciplinari facilitant-los la seva feina. La clau per prestar una millor atenció als usuaris passa per una desburocratització de les tasques encomanades a cada col·lectiu.
Reportar contenido inapropiado
Este contenido no es apropiado?
0 comentarios
Cargando los comentarios ...
Deja tu comentario
Inicia sesión con tu cuenta o regístrate para añadir tu comentario.
Cargando los comentarios ...