Consulta pública prèvia a l'elaboració d'un Projecte de decret pel qual es determinin les tasques del personal administratiu, incloses les que afecten l’accés a dades sanitàries, en l’àmbit de les entitats proveïdores de serveis sanitaris a càrrec del Servei Català de la Salut
Consulta pública prèvia a l’elaboració d'un Projecte de decret pel qual es determinin les tasques del personal administratiu, incloses les que afecten l’accés a dades sanitàries, en l’àmbit de les entitats proveïdores de serveis sanitaris a càrrec del Servei Català de la Salut
Reconeixement de les funcions de l'administratiu sanitari
Sí considerem que el personal administratiu pot desenvolupar funcions pròpies dins d’un equip multidisciplinari, un equip clínic i assistencial que pot guanyar temps valuós per dedicar als pacients a la vegada que, rebre suport en la gestió assistencial afavorint l’organització del treball i guanyant descarrega en tot allò que representi tràmits administratius. Entenen que el administratiu hauria de ser un membre actiu en l’equip interdisciplinari tenint el paper de la gestió administrativa de les reunions d’equip (programació en reunions interdisciplinaris, gestió de totes els tràmits dels pacients de la unitat (ambulàncies, consultes externes... gestió amb les famílies).
Ajudaria a que cada professional que formi part de l’equip pugui centrar-se en oferir una atenció centrada en la persona des de la seva vessant professional. El administratiu sanitari acompanya a l’usuari durant l’ingrés donant una atenció directa per resoldre situacions no clíniques, situació que fa evident la necessitat de tenir accés a informació rellevant dels pacients. l’accés a l’HC3 els hi permetria l’autonomia necessària per poder dar una atenció personalitzada, eficient i eficaç als usuaris en tots els àmbits assistencials. El administratiu sanitari, en l’actualitat, té un perfil professional amb competències que pertanyen a la branca sanitària que li permeten desenvolupar les funcions encomanades i aquestes, podrien ser més especialitzades amb una desburocratització del sistema. S’ha de exigir una formació diferenciada i un reconeixement econòmic. Necessitem treballar en xarxa, sensibilitzar als professionals i aconseguir el recolzament de les administracions.
Entorn a l’experiència del pacient, totalment sí, des de la nostre experiència hem observat un canvi molt important. Hem implementat una nova figura i els resultats han estat immillorables en àrees relacionades amb l’organització del treball, gestió documental i tràmits i atenció directe, que comporten una sèrie de tasques pròpies i que estan sent assumides per administratius sanitaris i que comporten una descarrega important per a l’equip interdisciplinar facilitant la seva feina.
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
0 comentaris
Carregant els comentaris ...
Deixa el teu comentari
Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.
Carregant els comentaris ...