Informació sobre les galetes que es fan servir a aquesta pàgina web
Utilitzem galetes en el nostre lloc web per a millorar el rendiment i el contingut d'aquest. Les galetes ens permeten oferir una experiència d'usuari i uns continguts més personalitzats des dels nostres canals de xarxes socials.
" class="part-icon-bars">

Consulta pública prèvia sobre la regulació de la prestació del servei d’inspecció tècnica de vehicles a Catalunya

Consulta pública prèvia sobre l'avantprojecte de llei que regula el règim jurídic aplicable a la prestació del servei d’inspecció tècnica de vehicles a Catalunya

Fase 3 de 3
Finalitzat 01/06/2021 - ?
Veure les fases
Ajuda

Son debats estructuradi sus politiques publiques entà incorporar es votzes dera ciutadania enes decisions deth Govèrn. Eth Govèrn aquerís eth compromís d’escotar-les, incorporar-les quan sigue procedent e explicar entara ciutadania es decisions prenudes, enriquides damb aguesta participacion.


Podetz hèr es vòstes aportacions en linha, assistir a sessions presenciaus o consultar es aportacions d’auti participaires.

Tanca l'ajuda

Per fer arribar les teves aportacions has d’adreçar‐te a l’apartat propostes del menú superior. Per realitzar la proposta hauràs d’estar donat d’alta al portal.

Quant a aquest procés

Aquest procés pertany a Normativa

L'objectiu de la consulta és disposar de les propostes i aportacions de la ciutadania respecte a la definició del model de prestació del servei d’ITV a Catalunya, que doni seguretat jurídica als operadors que actuen o que volen actuar en aquest àmbit d’inspecció, estableixi un model coherent i s’adeqüi al marc normatiu europeu.

En l’avantprojecte de llei que es proposa tramitar es considera l’opció de fer un pas més en l’evolució de la regulació de la ITV, per tal d’acostar el servei als ciutadans, millorar-ne l’eficiència i atorgar llibertat d’elecció als usuaris.

Aspectes principals

A mitjan dels anys 80 esdevé obligatori que tots els turismes passin una inspecció tècnica de vehicles (ITV) que n’asseguri el funcionament, tant per a la seguretat dels ocupants, com la dels vianants i la d‘altres vehicles. Entre els anys 1983 i 1986 Catalunya va decidir externalitzar el servei d’inspecció a operadors en mode de concessió administrativa.

En l’actualitat, hi ha 50 estacions de servei fixes i 10 estacions mòbils que presten servei de forma itinerant. Aquestes estacions queden repartides entre els operadors següents:

  • TUV Sud (antiga ATISAE), amb 3 estacions fixes i dues de mòbils;
  • APPLUS, amb 26 estacions fixes i quatre de mòbils;
  • CERTIO, amb 10 estacions fixes i una de mòbil;
  • PREVENCONTROL (antiga RVSA), amb 8 estacions fixes i dues de mòbils;
  • ITEVELESA, amb 3 estacions fixes i una de mòbil.


El nou règim jurídic que ha d’establir l’avantprojecte de llei ha de tenir en compte la Directiva 2014/45/UE, del Parlament i del Consell, de 3 d’abril de 2014, relativa a les inspeccions tècniques periòdiques dels vehicles de motor i dels seus remolcs, i per la qual es deroga la Directiva 2009/40/CE. Aquesta Directiva estableix un règim d’autorització separada per a cadascun dels centres d’inspecció tècnica de vehicles, que han d’actuar sempre sota la supervisió de les autoritats competents dels estats membres.

 Al llarg de l'any 2019, la xarxa d’estacions d’ITV catalanes el 2019 va inspeccionar 3.330.843 vehicles, i el percentatge mitjà de rebuig, entès com el percentatge de vehicles rebutjats en la primera inspecció perquè presentaven defectes, va ser del 20,66%.

D’altra banda, el nombre anual d’inspeccions no periòdiques, associades a expedients per reformes, inspeccions prèvies a la matriculació, duplicats de targetes d’ITV, inspeccions de vehicles històrics, etc., dutes a terme el 2019 pels operadors a Catalunya va ser de l’ordre de 130.000.


Objectiu de la Llei que regula el règim jurídic aplicable a la prestació del servei d’inspecció tècnica de vehicles

Els objectius de l’avantprojecte de llei són els següents:

-       Garantir la seguretat jurídica en la prestació del servei d’ITV.

-       Assegurar la qualitat de la prestació del servei d’ITV, per tal que els vehicles estiguin en bones condicions des del punt de vista de la seguretat i del medi ambient.

-       Aconseguir que es presti el servei de forma suficient a tot el territori.

-       Garantir la lliure elecció d’operadors per part dels usuaris.

-       Reduir les càrregues administratives injustificades.


A continuació es proposen diverses preguntes per a orientar les aportacions:

-       Creieu que és convenient impulsar aquest projecte de llei?

-       Cal una llei per establir una nova regulació dels serveis d’inspecció tècnica de vehicles que s’adapti a les noves tecnologies de mobilitat?

-       Com creieu que s’hauria de prestar el servei d’ITV (prestació directa per l’Administració, mitjançant concessions, mercat liberalitzat o altres models)? Per què?

-       S’han descrit adequadament els objectius? Hi ha altres objectius que no s’han tingut en compte i que creieu que haurien de ser valorats?

-       Hi ha efectes, negatius o positius, derivats del marc normatiu vigent que s’estiguin produint actualment i que no s’han posat de relleu?

-       Quins són els obstacles que us trobeu per passar la inspecció tècnica de vehicles?

-       Creieu necessari efectuar modificacions en el servei? Quines?

-       Considereu correctes les tarifes actuals del servei d’ITV?

-       Les tarifes haurien de ser fixes o liberalitzades? Per què?

-       Creieu necessari organitzar el servei territorialment per tal de garantir una xarxa geogràficament homogènia?


Propostes Veure tots (1)

Hola
los centros la itv está bien a nivel de inspección periódica
lo que no veo correcto es el...
Veure tots (1)
Què es decideix Com regular el servei d'ITV, acostant el servei als ciutadans, millorant l’eficiència i atorgant llibertat d’elecció dels usuaris
Qui participa Tota la ciutadania de Catalunya
Com es decideix Consulta a la ciutadania de Catalunya a través d'aquesta pàgina web
Àrea Departament de Entrepresa e Trebalh
Grup promotor Departament d'Empresa i Coneixement
Unitat promotora Direcció General d'Energia, Seguretat Industrial i Seguretat Minera
Disposa de retorn
Data d'inici Lo 30 de novembre de 2020
Data de finalització Lo 1 de febrièr de 2021
Referència: II-PART-2020-11-366

Compartís eth ligam:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/lleiitv/embed.js?locale=oc"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/lleiitv/embed.html?locale=oc" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Estadístiques

2

Participants

27

Seguidores

1

Propostes

Cal que habilitis totes les galetes per veure aquest contingut.

Canviar la configuració de les galetes