" class="part-icon-bars">

Avantprojecte de Llei del patrimoni cultural català

#lleipatrimonicultural Consulta pública prèvia a l’elaboració de l’avantprojecte de llei del patrimoni cultural català

Fase 2 de 2
Retorn 23/01/2024 - 23/03/2024
Fases del proceso

Qui pot intervenir sobre el patrimoni cultural?

19/01/2024 11:21  

Creiem vital que la llei estableixi que les intervencions sobre els béns culturals hauran de ser dutes a terme únicament per professionals conservadors-restauradors amb titulació superior oficial. Per desgràcia són nombrosos els casos en els quals la intervenció més o menys benintencionada de persones sense qualificació acaba resultant en un perjudici per al patrimoni, en ocasions irreparable (p.e. Ecce Homo de Borja, San Jordi d’Estella...).

Número de adhesiones49

Referencia: II-PROP-2024-01-87977
Versión 1 (de 1) ver otras versiones

Compartir enlace:

Por favor, pega este código en tu página:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/lleipatrimonicultural/f/3998/proposals/87977/embed.js?locale=es"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/lleipatrimonicultural/f/3998/proposals/87977/embed.html?locale=es" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentarios más votados

0 a favor (0.0%)

No se han encontrado comentarios con votos

0 en contra (0.0%)

No se han encontrado comentarios con votos

Afegiria que potser es podria regular l´oficialitat de la titolació dels professionals amb curriculum que van estudiar a l´Escola Industrial ( Diputació de Barcelona). Pel moment aquestes persones tenen vetat l´accés a feines, concursos i places públiques per considerar-se " estudis no reglats". La majoria de professionals del Gremi de la Conservació-restauració ho considerem injust, ja que en molts casos es tracta de persones amb una experiència curricular que no es diferencia en res de les professionals que tenim la titolació oficial. Gràcies

Deja tu comentario

Inicia sesión con tu cuenta o regístrate para añadir tu comentario.

Cargando los comentarios ...