" class="part-icon-bars">

Consulta pública prèvia a l’elaboració de l’avantprojecte de llei de turisme

Consulta pública prèvia a l’elaboració de l’avantprojecte de llei de turisme

Fase 3 de 3
Retorn 03/12/2021 - 04/05/2022
Fases del proceso

Clausula paridad de booking.com

12/11/2021 15:56  
Con el fin de evitar el actual dominio y dependencia del operador booking.com así como permitir la libre competencia se debería eliminar por ley la clausula de paridad que este exige a los alojamientos. Sin paridad: esto significa que el proveedor de alojamiento no tiene ninguna obligación específica con Booking.com en cuanto a las tarifas, las condiciones y la disponibilidad que proporciona en la plataforma de Booking.com en comparación con otros canales (tanto online como offline).

Lista de adhesiones

y 1 persona más (ver más) (ver menos)

Referencia: II-PROP-2021-11-82926
Versión 1 (de 1) ver otras versiones

Compartir enlace:

Por favor, pega este código en tu página:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/lleiturisme/f/3323/proposals/82926/embed.js?locale=es"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/lleiturisme/f/3323/proposals/82926/embed.html?locale=es" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentarios más votados

0 a favor (0.0%)

No se han encontrado comentarios con votos

0 en contra (0.0%)

No se han encontrado comentarios con votos

Detalles del comentario

Estás viendo un solo comentario

Ver todos los comentarios

Conversación con JordiBCN

Et deixen fer "ofertes" off-line per telefon o mail pero ni se t'acudeixi possar preus mes baixos en la teva web corpotariva perque ho controlen. A més a més juguen amb adwords de google i sempre surten els primers, pagant, amb el nom del teu establiment i la famosa frase "Mejor precio garantizado".

Seria del tot necesari legislar a Catalunya vers aixó perque al final una bona part de la facturació de l'establiment se'l emporten ells amb l'agravant que la feina la fan els clients i el personal de l'hotel.

Això no només passa amb booking, he treballat en altres OTA que també ho fan, això es part de la negociació de cada empresa amb els establiments, Booking es un canal molt útil de venda, pero com a altres portals que també controlen la paritat o inclús ofertes amb valor afegit, ningú els obliga a utilitzar aquests mitjans. Per tant l'establiment que no vulgui aquestes condicions ha de buscar altres mitjans de venda, no fer una nova llei.

Moltes gràcies pel comentari.

Pero es tractaria de minimitzar el fet d'evitar que monopolitzin.

Es suposa que els mercats de venda han de ser lliures i el fet d'incloure, en els contractes hotel-OTA, una clausula d'aquest tipus jo crec passa a ser una clausula abusiva on NO PERMETEN EL LLIURE MERCAT. Ben segur trobariem alguna directiva europea o llei Estatal com ha succeit amb altres països. Si realment estic en el cert només es tractaria que la Generalitat fes el que s'anomena una trasposició de llei per adaptar-la al territori de Catalunya.

Cargando los comentarios ...