Informació sobre les galetes que es fan servir a aquesta pàgina web
Utilitzem galetes en el nostre lloc web per a millorar el rendiment i el contingut d'aquest. Les galetes ens permeten oferir una experiència d'usuari i uns continguts més personalitzats des dels nostres canals de xarxes socials.
" class="part-icon-bars">

Procés participatiu de la nova llei de participació ciutadana de Catalunya

#LleiParticipa Procés participatiu de la nova llei de participació ciutadana de Catalunya

Fase 3 de 3
Retorn 13/03/2023 - 31/03/2023
Fases del procés

S.7.3. Establir un document de programació de les accions participatives a desenvolupar en un determinat termini.

21/11/2022 11:48  
En avaluació

Caldria recollir també el compromís pel que fa a aquells processos o mecanismes de participació ciutadana que des d’un determinat ens local (ajuntament, consell comarcal, etc.) es volen impulsar en un determinat període de temps. Aquesta planificació dels processos i mecanismes participatius, que podria ser per exemple anual o bianual, contribuiria a que aquests no s’improvisessin sinó que responguessin a una agenda de participació prevista i pensada.

Aquesta proposta està en avaluació perquè:

La llei preveurà la planificació dels mecanismes participatius com a premissa bàsica de l'agenda pública. Si la planificació ha de ser anual o bianual i les matèries associades i a quin instrument de planificació estratègica ha d'anar associat (per exemple, el pla d'actuació municipal, el pla normatiu anual), per ara, es considera oportú deixar-ho a la consideració de cada administració. Pel que fa als tempos de la participació i la referència expressa al cas de l'urbanisme, hem de tenir en consideració la Llei d'Urbanisme i el seu Decret de desenvolupament. [Resposta parcialment acceptada]

Trobades relacionades:

Participació al món local. Sessió presencial a Tarragona
08 Novembre 2022
10:00 - 12:30
Com la llei pot millorar la participació al món local als municipis de la demarcació de Tarragona?  Els eixos de debat previstos a tractar en la sessions són: Eix 1: compromís institucional Per una participació ciutadana de qualitat és imprescindible que l’organització impulsora tingui integrats determinats valors o actituds: empatia, predisposició al canvi, la confiança en les capacitats de la ciutadania així com la consciència dels recursos necessaris: temps, informació, persones, coneixements, equipaments i infraestructures. Hi ha reptes clarament identificats en relació amb l’actitud (ús estètic, poca rellevància temes tractats, poca incidència, manca de retorn) i els recursos (com informació, humans, econòmics...). Sobre que debatrem: • Sobre com des de la llei es poden establir mesures per millorar i fer efectiu el compromís institucional amb la participació. • Sobre com des de la llei es poden definir i garantir els recursos necessaris per a una participació ciutadana de qualitat. • Sobre com des de la llei es poden definir quan i de quina manera s’hauria d’articular la participació. Eix 2: les regles del joc Per garantir una participació de qualitat s’han de definir unes regles del joc clares que expliquin els objectius del debat, la política pública, la capacitat d’incidir i els límits del debat. També disposar d’un grup motor que vetlli per a que això sigui així durant el procés i òrgans de seguiment sobre els resultat incorporats a les polítiques públiques. Finalment, cal també garantir una correcta comunicació i avaluació.  Sobre que debatrem: • Sobre com des de la llei es poden establir formes per ajudar a seleccionar i definir aquestes regles del joc (objectius, matèria de la política pública, grau de participació, neutralitat, límits...) en les diferents modalitats de participació (processos participatius, consultes normatives, espais estables...). • Sobre com des de la llei es pot garantir aspectes com una correcta difusió, seguiment i avaluació del procés i tota la política pública sotmesa a debat ciutadà, adaptant-les a les diferents modalitats de participació existents i/o possibles. Eix 3: les modalitats participatives i metodologia Hi ha gran diversitat de modalitats de participació ciutadana tant de tipus (processos, consells, consultes normatives,...) com de nombre ( per exemple, a la Generalitat de Catalunya hi ha identificats més de 68 consells de participació, molts d’ells sense cap activitat substantiva). Per garantir una participació de qualitat, cal dissenyar aquestes modalitats de diferent manera. Però, alhora, assegurar que totes respecten elements comuns com són les fases d’informació, debat, tancament, retorn i seguiment.  Sobre que debatrem: • Sobre com des de la llei es poden definir accions per fer possible la diversitat de mecanismes però alhora evitar la proliferació d’espais participatius que en la pràctica no funcionen o estan buits de contingut. • Sobre com des de la llei es pot garantir que el disseny i les metodologies participatives respectin element essencials com les fases d’informació, debat, tancament, retorn i seguiment. • Com fer-ho permeten alhora l’experimentació i la innovació? La descripció concreta dels eixos de debat el podeu trobar a: eix 1, eix 2 i eix 3.
Referència: II-PROP-2022-11-86035
Versió 2 (de 2) veure altres versions

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/novalleiparticipacio/f/3548/proposals/86035/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/novalleiparticipacio/f/3548/proposals/86035/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentaris més votats

0 a favor (0%)

Cap comentari amb vots

0 en contra (0%)

Cap comentari amb vots

Carregant els comentaris ...

Deixa el teu comentari

Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.

Carregant els comentaris ...

Cal que habilitis totes les galetes per veure aquest contingut.

Canviar la configuració de les galetes