Información sobre las cookies utilizadas en la página web
Utilizamos cookies en nuestro sitio web para mejorar el rendimiento y el contenido del mismo. Las cookies nos permiten ofrecer una experiencia de usuario y unos contenidos más personalizados desde nuestros canales de redes sociales.
" class="part-icon-bars">

Consulta pública prèvia sobre el decret d'ordenació de la Formació Professional

Consulta pública prèvia a l’elaboració del projecte de decret d’ordenació general de la formació professional del sistema educatiu

Fase 2 de 2
Retorn 05/10/2023 - 05/12/2023
Fases del proceso
Ayuda

Son debates estructurados en torno a políticas públicas para incorporar las voces de la ciudadanía en las decisiones del Gobierno.

Puedes hacer tus aportaciones en línea, asistir a sesiones presenciales o consultar las aportaciones de otros participantes.

Cerrar la ayuda

Acerca de este proceso

Este proceso pertenece a Normativa

La consulta pretén recollir aportacions de la comunitat educativa sobre l’ordenació general de la formació professional del sistema educatiu que correspon determinar a la Generalitat en el marc de la Llei Orgànica 3/2022, de 31 de març, d'ordenació i integració de la Formació Professional.


Objectiu de la consulta

L’objectiu de la consulta és recollir les propostes i suggeriments relatives al desplegament de l’ordenació general de la formació professional del sistema educatiu respectant, en tot cas, els elements bàsics descrits al Reial decret 659/2023, de 18 de juliol, pel qual es desenvolupa l’ordenació del Sistema de Formació Professional, per tal de disposar de l’ordenació acadèmica adequada a les necessitats actuals.


Amb l'aprovació del decret es pretén regular l’ordenació general de la formació professional del sistema educatiu aplicable a Catalunya, que inclou, entre d’altres: l’objecte, les finalitats, drets i deures, l’atenció a les diferències individuals, les accions positives, l’oferta educativa (els graus i programes), els títols propis, el currículum, els accessos, les proves d’accés, els cursos preparatoris, l’avaluació, la qualificació, la permanència, les modalitats, la formació dual, les proves lliures, les convalidacions i exempcions, els títols i els seus efectes, el reconeixement acadèmic, les mesures flexibilitzadores, el professorat, les persones expertes, la formació permanent del professorat, la innovació, la recerca, l'emprenedoria, la mobilitat, la qualitat i l’adscripció dels centres de titularitat privada als instituts.



Preguntes per orientar les aportacions

  • Hi ha altres aspectes que haurien de ser desenvolupats i no ho estan al projecte actual? Quins?
  • Considereu que els aspectes citats són suficients? Si no és així, com es podria millorar?
  • S’haurien de preveure altres objectius diferents?
  • Cal considerar altres alternatives a les proposades? Hi ha efectes de les alternatives esmentades que no s’hagin tingut en compte i que siguin rellevants?



Per fer arribar les teves aportacions has d’adreçar-te a l’apartat ‘Propostes’ del menú superior. Per fer la proposta t’hauràs hagut de donar d’alta al portal

Propuestas Ver todas las propuestas (1)

Tant l'aposta per la formació dual, amb l'increment de la presència de l'alumnat en l'empresa com...
Ver todas las propuestas (1)
Quién participa La consulta pública està oberta al conjunt de la ciutadania i a tota la comunitat educativa doncs afecta l’alumnat, el professorat i les titularitats tant dels centres públics com dels centres privats
Departamento Departamento de Educación
Unidad promotora Direcció General de Formació Professional
Dispone de retorno
Fecha de inicio 4 de septiembre de 2023
Fecha de finalización 5 de diciembre de 2023
Referencia: II-PART-2023-09-619

Compartir enlace:

Por favor, pega este código en tu página:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/ordenacio-fp/embed.js?locale=es"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/ordenacio-fp/embed.html?locale=es" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Estadísticas

1

Participantes

3

Seguidoras

1

Propuestas

Necesitas habilitar todas las cookies para ver este contenido.

Cambiar la configuración de cookies