" class="part-icon-bars">

Consulta pública prèvia a l’elaboració del Decret d’Orientació educativa

Consulta pública prèvia a l’elaboració del Decret d’Orientació educativa

Phase 2 of 2
Retorn 22/05/2023 - 22/07/2023
Process phases

Mateixa especialitat diferents funcions

03/01/2023 22:05  

És indispensabel que en un centre s'hi trobin, especialistes provinents de pedagogia i de psicologia aj que la visió d'ambdós perfils es complementa i retroalimenta alhora que potencia l'acció dels OE als centres.

Seria interessant que les tasques que es duen a terme siguin en una ratio coherent, és humanament impossible que un sol OE atengui tot sol/a un centre de secundària de 5 línies d'ESO.

List of Endorsements

and 2 more people (see more) (see less)
Endorsements count5

Reference: II-PROP-2023-01-86453
Version number 1 (of 1) see other versions

Share link:

Please paste this code in your page:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/orientacio/f/3674/proposals/86453/embed.js?locale=en"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/orientacio/f/3674/proposals/86453/embed.html?locale=en" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Most voted comments

2 in favor (50.0%)

member-avatar Omar_OE

In favor  Els problemes emocionals interseccionen amb el dia a dia a l'aula i totes les tasques que es plantegen en aquesta. Cal poder atendre i acompanyar en un inici, i des d'un pla de proximitat dins el mateix centre educatiu, aquestes problemàtiques. I, certament, des d'una formació de psicologia estem més preparats que des de la pedagogia. D'igual manera que des de la pedagogia estan més capacitades per a poder oferir i assessorar els processos d'ensenyament i aprenentatge a les aules, els quals han d'incorporar aspectes més transversals com l'autoconcepte, autoestima, etc.

0 against (0.0%)

No comments with votes found

Comment details

You are seeing a single comment

View all comments

In favor  

Cert. Els i les professionals de l'orientació provenim de diferents àmbits professionals i podem tenir titulacions també diferents: pedagogia, psicologia de l'educació, clínica, especialització en orientació laboral...
Caldria establir uns coneixements i competències: a partir de saber les funcions exactes que hem d'exercir. A la normativa cal que estiguin concretades perquè a cada centre, se'ns demana molt més que simplement orientació, començant per un coneixements i suport psicològic a l'alumnat; però també que aportem solucions pedagògiques sobre com gestionar grups i com atendre tota la diversitat d'alumnat en les diferents matèries i àmbits curriculars.
Certament, un departament format per un/a pedagog/a i un/a psicòleg/oga, seria una bona solució.

Loading comments ...