Información sobre las cookies utilizadas en la página web
Utilizamos cookies en nuestro sitio web para mejorar el rendimiento y el contenido del mismo. Las cookies nos permiten ofrecer una experiencia de usuario y unos contenidos más personalizados desde nuestros canales de redes sociales.
" class="part-icon-bars">

Consulta pública prèvia a l’elaboració del Decret d’Orientació educativa

Consulta pública prèvia a l’elaboració del Decret d’Orientació educativa

Fase 2 de 2
Retorn 22/05/2023 - 22/07/2023
Fases del proceso
Ayuda

Son debates estructurados en torno a políticas públicas para incorporar las voces de la ciudadanía en las decisiones del Gobierno.

Puedes hacer tus aportaciones en línea, asistir a sesiones presenciales o consultar las aportaciones de otros participantes.

Cerrar la ayuda

Acerca de este proceso

Este proceso pertenece a Normativa

Aquesta consulta pública té per objectiu obtenir informació per tal de copsar l’opinió, la sensibilitat i les propostes de la comunitat educativa i dels diferents sectors implicats en l’orientació educativa i optimitzar el desenvolupament del marc normatiu.


Objectius de la consulta


L’Orientació educativa no té un marc referencial clar a l’ordenament del sistema educatiu a Catalunya i això fa que la seva pràctica respongui al criteri diferent de cada centre o professional. A més, a Catalunya, el nombre d’alumnes que acaben l’escolaritat obligatòria sense una idea clara i fonamentada d’allò que volen fer és excessivament alt i repercuteix en el fracàs i l’abandonament educatiu postobligatori.

Els acords internacionals i europeus en matèria d’educació i també la legislació vigent a Catalunya, assenyalen l’orientació educativa com a una prioritat.

Les accions desenvolupades per l’administració educativa fins a l’actualitat - de caràcter no normatiu - no han proporcionat un marc conceptual i referencial que faciliti i impulsi l’exercici de l’orientació educativa als centres de primària i secundària. Els recursos disponibles són dispersos i no cobreixen les principals necessitats que en matèria d’orientació té l’alumnat com tampoc les necessitats que en qüestió de recursos necessita el professorat i els professionals de l’orientació.

Aquests arguments reclamen la necessitat de desenvolupar un marc referencial i normatiu per a ordenar, articular i desenvolupar una proposta d’orientació educativa per al conjunt del sistema educatiu.

La proposta de l’Orientació Educativa que es proposa inclou l’orientació personal, social, acadèmica i professional i l’acció tutorial, així com totes les funcions transversals del sistema educatiu i de responsabilitat compartida entre els diferents equips educatius que han de contribuir a que cada persona i cada grup es desenvolupi globalment i construeixi un projecte personal, acadèmic i professional amb raonables possibilitats d’assoliment.

L’objectiu de la consulta pública és rebre aportacions respecte dels objectius de la proposta i de les línies d’actuació proposades.

Aquesta consulta pública prèvia, així com, les consultes que posteriorment es faran en el marc del desenvolupament del Decret, configuraran també una oportunitat única per impulsar altres accions com el desenvolupament de plans de formació inicial i permanent de les professionals amb responsabilitats en l’orientació, o l’estructuració d’un repositori de recursos per l’orientació a les diferents etapes, entre d’altres.


Preguntes per orientar les aportacions

  1. Quins aspectes del sistema actual d’orientació educativa considereu que convindria millorar?
  2. Quins elements de caràcter personal o material creieu que caldria disposar per oferir un sistema d’orientació educativa de qualitat?
  3. Considera que s’ha descrit adequadament la problemàtica relacionada amb l’orientació educativa als centres educatius?
  4. Hi ha aspectes que no s’han tingut en compte i que haurien de ser valorats per l’Administració Educativa de la Generalitat de Catalunya?
  5. S’haurien de preveure altres objectius diferents? Quins?
  6. Quines propostes d’actuació en matèria d’orientació caldria prioritzar i/o afegir?

Propuestas Ver todas las propuestas (91)

Fitxar una ratio d'orientadors per centre en funció del nombre d'alumnes al centre, sense que la...
Educació obligatòria alumnat NEE. Cal definir clarament amb quins criteris (a banda dels...
Cal plantejar que la figura dels orientadors s'inclogui en totes les etapes educatives, formant...
Existència d'orientador/a a Postobligatòria; reducció d'hores lectives a l'orientador/a;...
Ver todas las propuestas (91)

Propuestas Ver todas las propuestas (5)

Estem en un moment de transició, les lleis i decrets, posen sobre la taula un nou model que ha de...
Lideratge clar, en quan a la direcció i visió de l'orientació als centres des del departament...
  • Creado el
    10/05/2023
  • 0
  • Número de comentarios: 2
Disposar d'un Model d'Orientació educativa definit en cada etapa educativa, que fixi les funcions...
Projectes d'orientació als centres educatius liderat pels orientadors per poder orientar a...
Ver todas las propuestas (5)
Quién participa La consulta és oberta a tota la ciutadania, especialment a la comunitat educativa i amb especial referència als professionals de l’orientació educativa
Departamento Departamento de Educación
Unidad promotora Direcció General d'Alumnat
Dispone de retorno No
Fecha de inicio 20 de diciembre de 2022
Fecha de finalización 22 de julio de 2023
Referencia: II-PART-2022-12-549

Compartir enlace:

Por favor, pega este código en tu página:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/orientacio/embed.js?locale=es"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/orientacio/embed.html?locale=es" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Necesitas habilitar todas las cookies para ver este contenido.

Cambiar la configuración de cookies